معمولاً کسانی که از این قرص های لاغری استفاده می کنند مدفوع آنها چرب می شود و ربطی به نابینایی ندارد.

دکتر کیوان حسن گانی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نابینایی مرتبط با قرص های لاغری نیست.

حسن گانی گفت: قرص های لاغری به چند دسته تقسیم می شوند دسته اول اشتها را کم می کند دومین دسته باعث جذب کند غذا می شود علی الخصوص جلوگیری از جذب چربی در بدن می شود.

وی افزود: معمولاً کسانی که از این قرص ها مصرف می کنند مدفوع آنها چرب می شود و سومین دسته یکسری از قرص هایی هستند که باعث سوء جذب مواد غذایی می شوند و البته این قرص ها بیشتر ادرار آور هستند و کاهش وزنی را که ایجاد می کنند به صورت واقعی نیست و بعد از مدتی سریع بدن به حالت اول باز می گردد.

وی در ادامه اذعان داشت: دسته آخر قرص های تقلبی هستند که این قرص ها تقلبی هستند این قرص ها واقعاً روی متابولیسم بدن تأثیر می گذارد ولی در آنها ترکیباتی از جمله شیشه به صورت کارگاهی پر شده معمولاً این قرصها وزن فرد را کاهش می دهد اما از نظر هیچ شرکتی تأیید شده نیست.

حسن گانی در پایان افزود: البته قرص های لاغری طبیعی وجود دارد که در داخل آن مواد طبیعی و خوراکی وجود دارد که می تواند باعث سریع کاهش وزن شود از جمله قرص هایی که ترکیباتی از جمله زیره، کرفس و یا سرکه سیب داخل این قرص ها استفاده شود و اکثراً 99 درصد این قرص های شیمیایی تقلبی است و باعث بیماری های مزمن در افراد می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار