مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه 42 هزار معلول در سامانه اطلاعاتی مازندران ثبت شده است، گفت: بیشترین نوع معلولیت از نوع معلولیت جسمی-حرکتی است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، روح‌الله ردایی در سی و سومین همایش معاونین توانبخشی سراسر کشور در بابلسر تبیین رویکردهای توانبخشی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، بررسی دستاوردهای ناشی از پایش پرونده‌ها و تبیین روند عملیاتی طرح مراقبین خانگی و ترخیص از مراکز شبانه‌روزی را از محورهای اصلی این همایش دانست و اظهار داشت: بعد از انقلاب قوانین خوبی برای معلولان وضع شد. 

وی با برجسته شمردن اقدامات معاونان توانبخشی مازندران اظهار داشت: در مازندران 42 هزار معلول در سامانه اطلاعاتی ثبت شده است که بیشترین نوع معلولیت از نوع معلولیت جسمی-حرکتی است.

ردایی مهم‌ترین مشکل توانبخشی مازندران را مربوط به معلولان قطع نخاعی برشمرد و افزود: در شهرستان‌های نکا و گلوگاه افرادی که مسئول نصب دکل‌های فشار قوی هستند در بیشتر اوقات از دکل‌ها پرت شده و قطع نخاع می‌شوند پس لازم است به این امر توجه ویژه شود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه یک‌هزار و 320 مرکز تحت نظارت بهزیستی در مازندران وجود دارد، گفت: در 19 شهرستان و 25 نمایندگی استان مازندران حدود یک‌هزار و 100 پرسنل در بخش دولتی و 5 هزار و 800 پرسنل در بخش غیر دولتی در حال خدمت به جامعه بهزیستی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین 40 مرکز روزانه و 19 مرکز شبانه‌روزی در بخش توانبخشی مازندران در حال ارائه خدمت به مددجویان هستند./ج1

برچسب ها: ساری ، معلول ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.