مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: طرح ملی صیانت از جنگل‌های زاگرس شهرستان سردشت در سال جاری انجام می‌شود.

علی پیرمرادی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه، اظهار داشت: طرح ملی صیانت از جنگل‌های زاگرس شهرستان سردشت در راستای احیای منابع طبیعی و خدادادی استان آذربایجان‌غربی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای 12 عنوان پروژه صیانت از جنگل‌های زاگرس، افزود: این پروژه‌ها شامل عملیات کاشت و توسعه گیاهان مولد محصولات غیرچوبی، غنی سازی جنگل با نهال، آبخیزداری، نگهداری مناطق احیایی، نهال‌کاری، پیشگیری و اطفاء حریق و... هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به عقد قرارداد با پنج شرکت تعاونی در این زمینه، گفت: این پروژه‌ها در زمینی به مساحت بیش از 42 هزار هکتار انجام می‌شود.

پیرمرادی با اشاره به لزوم تغییر الگوی مصرف سوخت در روستاها، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از نابودی جنگل‌ها و استفاده از چوب درختان در تأمین انرژی، 185 تنور گازی خریداری و در اختیار روستائیان قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از آتش سوزی و اطفاء حریق در جنگل از مهم‌ترین اقدامات اداره کل منابع طبیعی آذربایجان‌غربی در صیانت از جنگل‌ها است، افزود: این طرح در زمینی به مساحت 41 هزار هکتار از جنگل‌های سردشت در حال اجرا است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی به عملیات اصلاح پرورشی و آبخیزداری در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر برای اولین بار اشاره کرد و گفت: در عملیات اصلاحی شاخه‌های فرعی، خشکیده و ضعیف درختان هرس شده و شاخه‌های قوی به عنوان لیدر حفظ می‌شود و این کار باعث تقویت درختان می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده در این زمینه، گفت: 8 میلیارد و 482 میلیون ریال برای صیانت از جنگل‌های زاگرس سردشت تخصیص یافته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.