رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه وارد میانمار شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وی نخستین رئیس جمهور آمریکا به شمار می رود که به این کشور جنوب شرق آسیا سفر کرده است.
هواپیمای اوباما در فرودگاه یانگون پایتخت سابق میانمار به زمین نشست، جایی که وی قرار است با "تین سین" رئیس جمهور میانمار دیدار کند.
تین سین از زمان به عهده گرفتن این سمت در ماه مارس سال 2011 توانسته است اصلاحاتی سیاسی و اقتصادی را در میانمار به اجرا درآورد.
کاخ سفید اعلام کرد اوباما سخنرانی مهمی را در دانشگاه یانگون به منظور استقبال از پیشرفت های صورت گرفته در میانمار انجام خواهد داد .
اوباما در این سخنرانی اعلام خواهد کرد: من امروز آمده ام تا به وعده خودم عمل کنم و دست دوستی به سوی شما دراز کنم. ما این سفر تاریخی تازه آغاز شده است و کارهای زیادی وجود دارد که همچنان باید انجام شود.
وی همچنین در سخنان خود درباره خشونت های قومی مرگبار در استان راخین در غرب میانمار خواهد گفت: من از میانمار می خواهم از تنوع قومی در این کشور به عنوان یک نقطه قوت و نه به عنوان یک نقطه ضعف ، استقبال کند.
اوباما تنها شش ساعت در میانمار خواهد بود و سپس عازم کامبوج می شود تا نشست هایی را با سران کشورهای جنوب شرق آمریکا برگزار کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار