امام جمعه رودهن گفت: ایمان، اطاعت و ولایت مداری سه اصل مهم از نهضت عاشورا است که با سرمشق قرار دادن آن می توان با توطئه های دشمن مقابله کرد.

حجت الاسلام و المسلمین "حسین توسلی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با بیان اینکه نهضت عاشورا ماندگارترین الگوی مبارزه حق علیه باطل است افزود: سید و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) درس جهاد و شهادت را در میدان مبارزه در مقابل جهل و بی خبری و پایمال شدن احکام و دستورات الهی توسط حزب اموی، که می رفت تا ریشه ی دین خدا را در جامعه بخشکاند، آموخت.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با فدا کردن جان خود و خاندان و فرزندان عزیزش، دین جد خویش، رسول الله(ص) را پاسداری کرد و شک نیست که جز با شهادت امام حسین(ع) هرگز پایه های حکومت بنی امیه متزلزل و لرزان نمی شد.

این مقام مسئول باور به کارآمدی شهادت در احیای دین را یکی از درسهای بزرگ عاشورا دانست و بیان داشت: شهادت سیدالشهدا تنها یک جریان خونین و مظلومیت نیست که فراتر از غم و اندوه پیامی در بر نداشته باشد، بلکه نهضت و انقلابی عظیم است که در عین غمبار و غم انگیز بودن، مانند چشمه ای جوشان و خروشان کام جان حق جویان و حق طلبان را سیراب سازد.

امام جمعه رودهن آزادی بخشی و دفاع از حق و حقیقت را از درسهای بزرگ این حماسه عظیم عنوان کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری نهضت حسینی در واقع با دو نگاه قابل ملاحظه است، یک نگاه، حرکت ظاهری حسین بن علی(ع) است، که حرکت علیه یک حکومت فاسد و منحرف بود و نگاه دوم، حرکت بر علیه جهل و زبونی انسان است.

حجت الاسلام توسلی بیان داشت: در حقیقت، امام حسین(ع) اگرچه با یزید مبارزه کرد اما این مبارزه تنها در حقیقت، مبارزه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلت انسان است و آن حضرت(ع) قیام کرد تا درس حریت و آزادی و آزادگی به همیشه تاریخ بیاموزد و در روح ملت ها و امت ها بدمد تا دین و دینداری در پناه آزادی شاداب و سر زنده بماند.

وی سرمشق قرار دادن قیام امام حسین (ع) را راه مقابله با توطئه های دشمن دانست و اذعان داشت: امروز دشمن به دنبال نابودی حق خواهی، حق جویی و حق طلبی در بین مسلمانان جهان است و در واقع به دنبال این است تا روح و حقیقت نهضت عاشورا را نابود کند ولی این اسلام و مقاومت مردم مسلمان است که عصاره وجودی حماسه ی کربلا را حفظ و ماندگار می سازد.

امام جمعه رودهن ضمن تاکید بر پرشور برگزار شدن مراسمات سوگواری ایام محرم افزود: امروز پیام همه سخنوران و مداحان در مراسمات سوگواری محرم جهاد و شهادت در راه حق و حقیقت باشد تا واقعه عاشورا برای جوانان و نوجوانان به درستی تبیین گردد./س

برچسب ها: عاشوار ، نهضت ، دشمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.