بر خلاف تبلیغات نادرست اخیر، شبکه سحر1 و 2 به ماهواره هات برد برنگشته اند و قطع این شبکه ایرانی از آسیاست، عمق عناد غرب با رسانه های متفاوت را بیش از پیش روشن کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالی که در جدیدترین رخداد، شرکت آسیاست نیز شبکه های ایران از جمله شبکه سحر را از روی ماهواره های خود حذف کرده است، محمد امین شمس الدین مدیر پخش این شبکه بین المللی ضمن تکذیب خبر بازگشت شبکه سحر بر روی ماهواره هات برد گفت: پس از قطع سیگنال رسانی 19 شبکه ایرانی از ماهواره هات برد که از حدود یک ماه پیش به این سو صورت گرفته، هیچگونه تغییری در وضعیت پیش آمده برای شبکه سحر در ماهواره مزبور، رخ نداده است.
شمس الدینی با تاکید بر استمرار فعالیت این شبکه و ادامه پخش امواج آن از طریق ماهواره های نایل ست، بدر و اکسپرس AM22   گفت: ایجاد محدودیت برای پخش شبکه سحر، در شرایطی که ببه عنوان نمونه؛ یش از هزار شبکه تلویزیونی در فضای جمهوری اسلامی ایران، از طریق ماهواره هات برد در حال پخش هستند که بسیاری از آنها محتوای ضد ایرانی ، ضد ارزش های اخلاقی و ضد دینی دارند، نشان دهنده عدم تحمل مشی اطلاع رسانی این شبکه ایرانی و مخالفت عملی با آزادی بیان از سوی دست اندرکاران هات برد است.
وی قطع پخش شبکه های ایرانی و شبکه جهانی سحر از ماهواره آسیاست را نیز که مسئولان آن اعلام کرده اند تصمیم آنها برای قطع خدمات به شبکه های ایران همسو با تحریم های جدید آمریکا است ، محکوم کرد و آن را پرده دیگری از نقض آزادی بیان از سوی مدعیان این امر توصیف نمود.
گفتنی است شبکه جهانی سحر نخستین و با سابقه ترین شبکه تلویزیونی برونمرزی صدا و سیمای ج.ا.ا. است  و سحر 1 پیش از ماجرای قطع رسانه های ایرانی در مهر ماه گذشته نیز، طی اقدامی که سال 2005 صورت گرفت، به بهانه واهی یهودستیزی، با حکم یکجانبه و غیر قانونی شورای عالی رادیو و تلویزیون فرانسه با محدودیت پخش از هات برد روبرو شد.
از دیگر سو اخیرا باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قانونی را امضا کرد که بر اساس آن شرکت های آمریکایی اجازه ندارند با ایران داد و ستد داشته باشند وبا توجه به اینکه حدود 37 درصد از سهام شرکت آسیاست در مالکیت شرکت آمریکایی جنرال الکتریک است، انتظار آن می رفت که فعالیت شبکه سحر از سوی این ماهواره نیز محدود شود ، هر چند که  این اولین بار هم نیست که شرکتهای ماهواره ای تحت فشار آمریکا و لابی های صهونیستی شبکه های ایران را از روی ماهواره های خود حذف می کنند .
 
در اکتبر سال جاری دو شرکت ماهواره ای اروپا به نامهای یوتلست و اینتلست نوزده کانال ایران را از ماهواره های اروپا حذف کردند وهر دو شرکت مدعی شدند که این کار را تحت فشار اتحادیه اروپا انجام داده اند اما اتحادیه اروپا این اتهام را رد کرد و بعدا به این شرکت ها دستور داد که از توضیح در این خصوص خودداری کنند./ي2                        
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار