ستاد انتخابات سازمان آخرين بررسي هاي لازم را براي برگزاري مناظره هاي انتخاباتي انجام مي دهد كه بايد در شوراي تبليغ انتخابات به تصويب برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، عزت الله ضرغامي رييس رسانه ملي در حاشيه يازدهمين اجلاس سراسري فناوري و رسانه در جمع خبرنگاران گفت: برای برنامه های تبلیغاتی مجموعه های جالب و پر بیننده و عادلانه ای برای همه نامزدهای انتخاباتی در نظر گرفته ایم و در حل حاضر ستاد انتخابات سازمان آخرین بررسی های لازم را انجام می دهد که پس از اینکه این مجموعه به تصویب سازمان رسید، در مقطع انتخابات در شورای تبلیغ انتخابات که دستگاه های دیگری نیز طبق قانون عضو هستند باید به تصویب برسد.
وي افزود: من فکر می کنم گفتگوهای دوجانبه چه بین نامزدهای انتخاباتی و چه طرفداران و نمایندگان آن ها که در سالهای پیش هم تجربه شده و همیشه از برنامه های پربیننده ما بوده است دوباره پخش کنیم و با استفاده از تجربیات قبلی سازمان و آسیب شناسی که در مورد این مناظرات انجام دادی، بتوانیم طرح مناسب تری ارائه دهیم تا با کمترین اشکال بیشترین فضای مثبت را هم به لحاظ مشارکت بالاتر و هم به لحاظ معرفی برنامه های نامزدها در مقطع انتخابات ارائه دهیم.
ضرغامي درباره مجري برنامه هاي مناظره انتخابات گفت: آقای پورحسین همیشه یک سابقه خوبی در سازمان دارد. متناسب با نوع آن برنامه شاید لازم باشد مجری متناسب با آن نوع مناظره انتخاب شود و آقای پورحسین هم همیشه برای انجام چنین کارهایی شايستگي لازم را داشته اند.

*سازمان هاي بين المللي براي شناسايي پارازيت ها هيچ گونه همكاري با ما نكردند

رييس رسانه ملي درباره اقدام متقابل رسانه ملي براي مقابله با ارسال پارايت از سوي كشورهاي ديگر افزود: ده ها اقدام ایضایی توسط استکبار در حوزه سیگنال رسانی سازمان صداوسیما انجام گرفته است. برخی از آن ها مانند اتفاق اخیر خلاف همه ضوابط حقوقی و حرفه ای است كه  شبکه های جمهوری اسلامی از روی ماهواره هایی که با ما قرارداد داشتند و 9 سال از زمان قراردادش باق مانده بودٰ یک جانبه حذف شدند.
وي ادامه داد: بعضی از شرکت های ماهواره ای در طول ماه های گذشته قراردادهایشان را با ما را لغو کرده و اجازه تمدید نداده اند و از ناحیه های مختلف از طرف کشورهای مختلف هم بر روی شبکه های برون مرزی ما پارازیت های بسیار پر قدرتی ارسال كردند. به طوری که برخی از این شبکه ها در کشورهای همسایه قابل دریافت نیست.
ضرغامي درخصوص شناسايي پارازيت ها گفت:  ما این شبکه ها را شناسایی کرده ایم و محل تقریبی این پارایت ها را هم می دانیم. به سازمانهای بین المللی هم شکایت کرده ایم. با امکاناتی که آن ها در اختیار دارند می توانند بلافاصله محل ارسال پارازیت های مزاحم شبکه های جمهوری اسلامی را معرفی کنند ولی متاسفانه چون همه این ها یک هدف را تعقیب می کنند هیچگونه همکاری در این خصوص نکردند اما ما شکایت خود را به مجامع عمومی کرده ایم.

رييس رسانه ملي گفت: ما امروز از ماهوارهای متعددی استفاده می کنیم. هر ماهواره ای که دچار اشکال بشود حوزه های دیگر را پوشش می دهند و در ارتباط با ماهواره هاتبرد هم جایگزین ماهواره ای در نظر گرفته شده که مخاطبان آرام آرام  در مناطق مختلف با این ماهواره ها آشنا می شوند و می توانند شبکه را پیدا کرده و استفاده کنند.
وي اظهار داشت: همچین در حوزه فضای مجازی و اینترنت هم اقدامات دیگری انجام گرفته که فکر می کنیم با توجه به اینکه در برخی کشورها سیستم های اینترنتی و استفاده از آی پی و کلا از حوزه فضای مجازی برای استفاده از شبکه های تلویزیونی بهره برداری زیادی می شود، با تقویتی که ما در این حوزه کرده ایم استفاده از شبکه های ما مقدور خواهد بود.

* راه اندازي شبكه سلامت از اولويت هاي رسانه ملي است
ضرغامي گفت: فعلا همت معاونت سیما بر راه اندازی شبکه سلامت است که دوره آزمایشی خود را سپری می کند و بعد از رفع اشکالات رسما افتتاح خواهد شد و شبکه های موضوعی دیگری نیز در دستور راه اندازی قرار دارند.

*شبكه شما به شبكه گردشگري تبديل مي شود
رييس رسانه ملي درخصوص راه اندازي شبكه گردشگري گفت: شبکه شما که شبکه مراکز استانهاست در واقع محتوایش تا حد زیادی به گردشگری مربوط می شود. البته اخیرا گفت و گوهایی با معاون محترم رئیس جمهور در این حوزه داشته ایم و ممکن است در آینده توافقاتی داشته باشیم که با سازماندهی بیشتری این شبکه را به شبکه گردشگری کشور تبدیل کنیم.
ضرغامي درباره زمان دقيق راه اندازي شبكه گردشگري ادامه داد: بخش زیادی از این کار در حال حاضر بر حسب وظیفه ذاتی سازمان در حال انجام است ولی مذاکرات ما صورت گرفته و اگر بتواند طی روزهای آینده به نتیجه عملی و قرارداد رسمی بینجامد آن وقت اعلام می شود و در یک چارچوب جدی فعالیت خواهد کرد.
وي گفت: خودکفایی در حوزه فنی سازمان گسترش بسیاری داشته و همکاران ما شجاعانه وارد شده اند و نیازهای سازمان را مرتفع کرده اند. از فرستنده های پرقدرت که اصلی ترین کار سازمان برای سیگنال رسانی است تا فرستنده هایی که رونمایی شدند و همچنین تولید انبوه فرستنده های میان قدرت و حتی با قدرت پایین و ما با کیفیت بالا در تولید انبوه و نیازهای کشور توانسیم قدم بزرگی در این میان برداریم. من رضایت کامل دارم و اگر امکانات و اعتبارات لازم از طرف مسولان به موقع به ما برسد شاهد تحولات بیشتری خواهیم بود.

* حوزه فني سازمان صدا و سيما به لحاظ گستردگي در جهان بي نظير است
من بازدیدهای جهانی انجام دادم و متوجه شدم که حوزه فنی سازمان ما، گستردگی که دارد و مدیریتش  و همچنین خودکفایی که پیدا کرده فوق العاده در سطح جهان بی نظیر است.
/ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.