در مراسمي با حضور استاندار قم، رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس مركز ملي فرش ايران و فعالان صنعت فرش، نهمين نمايشگاه فرش دستباف قم گشايش يافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، كرمرضا پيريايي اظهار كرد: ظرف هفته جاري، نشست بسيار مهمي را با فعالان و استادكاران فرش قم، پيرامون مسائل و موضوعات مختلف اين حوزه، داشتيم كه با توجه به اهميت موضوع، لازم است موارد مطرح شده در نشست به عنوان بسته ويژه فرش تا حصول نتيجه نهايي پيگيري و عملياتي شود.
استاندار قم احداث نمايشگاه و موزه فرش قم را يكي از مسائل مهم حوزه فرش استان برشمرد و افزود: با توجه به اين كه زمين مورد نياز اين نمايشگاه تملك شده است لذا كار ساخت اين مكان ضروري بايد با سرعت بيشتري پيگيري و اجرايي گردد.
وي با تاكيد بر لزوم احصاء مشكلات مبتلابه فرش در سطح ملي، ضرورت تشكيل كميته ايي منطقه اي در اين زمينه را يادآور شد و افزود: تشكيل كميته ايي با حضور استان هاي داراي جايگاه در صنعت فرش، با محوريت قم و مشاركت فعال مركز ملي فرش كشور، مي تواند به احصاء مشكلات و دغدغه هاي اصلي اين حوزه و يافتن راهكارهايي مناسب و كارشناسي شده براي حل آن ها در سطح ملي و منطقه اي كمك نمايد.
استاندار قم با بيان اين كه فرش قم، بايد جايگاه واقعي خود در بازارهاي ملي و جهاني را به دست آورد، ابراز اميدواري كرد كه برگزاري اين قبيل نمايشگاه ها و مجموعه اقدامات حمايتي در سطح ملي و استان، رونق بيش از پيش اين صنعت هنر را به دنبال داشته باشد./س
برچسب ها: قم ، گشایش ، نمایشگاه فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.