دبير کل سازمان ملل در واکنش به حملات هوايي رژيم صهيونيستي که به شهادت يکي از فرماندهان حماس انجاميد درباره اوضاع رو به وخامت و افزايش نگران کننده خشونت بين رژيم صهيونيستي و فلسطينيان ابزار نگراني کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري شين هوا ، بان کي مون در گفتگوي تلفني با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و محمد مرسي رئيس جمهور مصر نگراني خود را درباره افزايش خشونت در مرز نوار غزه اعلام کرد.  
سخنگوي دبير کل سازمان ملل گفت بان کي مون در اين گفتگوي تلفني اعلام کرد انتظار دارد واکنش هاي اسرائيل  به گونه اي نباشد که موجب دور جديد درگيري و خونريزي و کشته شدن شمار بيشتري از غيرنظاميان شود و پيامدهاي خطرناکي در منطقه به دنبال داشته باشد.  
وي خواستار نهايت شکيبايي طرفهاي درگير شد و از آنها خواست که به قوانين بشردوستانه بين المللي احترام بگذارند.  
 مبارزان فلسطيني روز شنبه يک فروند موشک ضد تانک به سوي خودروي گشتي نيروهاي اسرائيلي شليک کردند که بر اثر آن چهار نظامي کشته شدند.  
نيروهاي هوايي اسرائيل نيز روز چهارشنبه نوار غزه را هدف حملات هوايي متعدد قرار دادند که به شهادت احمد جعبري يک فرمانده حماس انجاميد.  
رياض منصور نماينده فلسطين در سازمان ملل نيز حملات اسرائيل را به شديدترين شکل محکوم کرد و اوضاع کنوني را وخيم خواند.  
وي پس از ديدار با مقامات سازمان ملل و پيش از نشست شوراي امنيت سازمان ملل افزود شمار فلسطينياني که در غزه جان خود را از دست دادند تاکنون به نه تن رسيده و شمار آنها رو به افزايش است.  
منصور گفت در اين حمله شماري نيز مجروح شدند و تشکيلات خودگردان فلسطين در حال هماهنگي اقدامات خود با اتحاديه عرب و مصر است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار