استاندار اردبیل گفت : تاكنون 41هزار واحد مسكونی روستایی در استان اردبیل از زمان روی كار آمدن دولت دكتر احمدی نژاد مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اكبر نیكزاد دیروز در نشست مدیریت بحران استان اردبیل افزود : مقاوم سازی و دریافت پایان كار برای این تعداد واحد مسكونی در روستاها باتوجه به لرزه خیزی استان كار بااهمیتی است كه بطور مسلم سبب كاهش قابل ملاحظه میزان خسارات و تلفات در حوادث طبیعی احتمالی می شود.

وی گفت: 34 هزار واحد مسكن روستایی در استان اردبیل باقی مانده اند كه نیاز به مقاوم سازی دارند.

نیکزاد با اشاره به اینكه مبلغ 125 میلیون ریال برای مقاوم سازی هر واحد مسكن روستایی با سود پنج درصد تسهیلات پرداخت می شود از روستاییان و مسوولان ذیربط خواست كه از فرصت ایجاد شده برای نوسازی و استحكام بخشی به منازل روستایی در برابر حوادث گوناگون طبیعی استفاده كنند.

استاندار اردبیل همچنین افزود : اقدامات پیشگیرانه به منظور كاستن از میزان خسارات و حوادث طبیعی باید در اولویت قرار بگیرد و اینكه دست روی دست هم بگذاریم تا پس از وقوع حوادث طبیعی برای امدادرسانی و نجات مصدومان و حادثه دیدگان اقدام شود كار درستی نیست.

نیکزاد در ادامه با اشاره به اینكه 192 هزار هكتار از زمین های كشاورزی این استان با بهره برداری از سدهای در حال اجرا در این استان از دیم به آبی تبدیل می شوند گفت : باتوجه به اینكه 41 درصد از میزان كشته ها در حوادث طبیعی منطقه به وقوع سیلاب مربوط می شود بطور قطع مهار آبهای سطحی به واسطه این سدها نقش موثری در كاهش وقوع سیلاب ها دارد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تامین امكانات و تجهیزات و آمادگی نیروها در مواقع وقوع حوادث طبیعی و بحرانی افزود: مثلا بسته شدن یك جاده بر اثر كولاك و ریزش سنگین برف باتوجه به اینكه همگان از وضعیت آب و هوایی استان اردبیل و سردسیر بودن منطقه آگاهی كامل داریم به هیچ وجه قابل قبول نیست./س

برچسب ها: اردبیل ، مقاوم ، سازی ، مسکن ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.