رئیس هیئت امنای ساخت ضریح جدید حرم سیدالشهدا علیه السلام گفت : بخشی از ضریح حرم حسینی، به زودی به عراق منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، حجت الاسلام نظری منفرد افزود: انتقال قسمت های شبکه های مقابل و پشت سر ضریح جدید حرم امام حسین (ع)/ در دهه اول محرم و بصورت زمینی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هفتاد درصد از قطعات ضریح جدید با هواپیما به نجف اشرف منتقل شده و در حال انتقال به کربلاستخاطر نشان کرد : مسیر عبور کاروان حامل بخش های باقیمانده این ضریح از قم به تهران و سپس استان های مرکزی / لرستان / خوزستان و ورود به عراق از مرز شلمچه است.

حجه الاسلام نظری منفرد افزود :بر اساس پیش بینی ها ضریح جدید باید در آغاز ماه صفر به آستان قدسی امام حسین علیه السلام تحویل شود.

وی با تشکر از مردم ولایتمدار و محب اهل بیت (ع) درتامین هزینه های ساخت ضریح گفت: با توجه به پایان عملیات ساخت ضریح جدید / در مسیر انتقال ضریح، نذورات و تبرعات مردمی جمع آوری نمی شود.

رئیس هیئت امنای ساخت ضریح اظهار داشت : مردم می توانند برای مشارکت در ساخت حرم امامانی که بارگاه ملکوتی شان در عراق است / نذورات خود را به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز کنند.

حجه الاسلام و المسلمین نظری منفرد خاطر نشان کرد : گفت با هماهنگی های انجام شده با مسئولان عراقی نصب ضریح جدید از ابتدای ماه ربیع الاول آغاز می شود و سپس با برگزاری مراسم رونمایی به بهره برداری خواهد رسید.

ضریح جدید حسینی که ششمین ضریح ساخته شده برای حرم سیدالشهدا از ابتدا تاکنون است و مردم ولایتمدار ایران برای اولین بار آنرا ساخته اند/ در مدت سه سال و با نذورات و هدایای مردمی به ارزش چهارده میلیارد تومان و به دست برجسته ترین هنرمندان ایرانی ساخته شده است./س

برچسب ها: قم ، انتقال ، ضریح ، حرم ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.