شماري از موسسات مدني و فعالان فلسطيني در نوار غزه به صورت نمادين رژيم صهيونيستي را به اتهام ارتکاب جنايات جنگي عليه فلسطينيان و فعالان ترک محاکمه کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم ، هدف از اين محاکمه نيز تلاش براي تأکيد بر اين موضوع بود که اسرائيل نبايد بالاتر از قانون باقي بماند .
سائد صويرکي خبرنگار روسيا اليوم در غزه در گزارشي گفت : ميليونها فلسطيني نه تنها به خاطر  اشغال سرزمينشان بلکه به سبب محاصره نوار غزه که بر اثر آن شماري از فعالان ترک کشته شدند مشتاق آن هستند که اسرائيل محاکمه شود يا حداقل آنکه مقامات اسرائيلي را در قفس اتهام ببينند .  
شماري از موسسات تصميم گرفته اند به بي عدالتي پاسخ دهند . اگر فلسطينيان در مقابله با اسرائيل ناتوانند بنابراين آنها اين حق را دارند که از قوانين بين المللي کمک بگيرند تا اسرائيل را به سبب جناياتش محاکمه کنند.
عبد الکريم شبير هماهنگ کننده دادگاه صوري گفت : شماري از حقوقدانان و موسسات حقوق بشر و جامعه مدني  به اين فعاليت اقدام کرده اند تا اين پيام را به جامعه بين المللي و جامعه ترک برسانند .
جلسه محاکمه صوري عاملان حمله به ملت فلسطين و کشتي ترک يک دادگاه صوري است و عملا هيچ تأثيري نخواهد داشت زيرا عملکرد سياسي فلسطينيان بايد جمعي باشد و همه فلسطينيان نيز بايد در اين عملکرد شرکت کنند.
اين دادگاه صوري مي گويد مي توان اسرائيل را در دادگاههاي بين المللي محاکمه کرد .
بهجت حلو فعال حقوقي گفت : ملت فلسطين براي تثبت حقش و حق تعيين سرنوشت از ابزارهاي متعددي استفاده کرده است اما فلسطينيان و حتي اعراب و مسلمانان به قدر کافي از سازوکارهاي حقوقي و قانوني براي بر ملا کردن نقض حقوق بشر توسط اسرائيل استفاده نکرده اند تا اسرائيل از دولت بالاتر از قانون به زير کشانده و به دادگاهها احضار شود .
نه فعال ترک در کشتي ترک با تصميم سياسي و نظامي اسرائيلي ها کشته شدند.
اين فعالان براي شکستن  محاصره يک ميليون و ششصد هزار فلسطيني ساکن غزه به سواحل غزه آمده بودند .
بنابراين محاصره نخستين فاجعه و علت اصلي شرارتهاست که باعث شد فعالان ترک در دريا کشته شوند .
اين دادگاه مي خواهد بگويد اين فعالان به سبب محاصره کشته شدند .
منذر زغبر نماينده ارتش اسرائيل در اين دادگاه صوري گفت : اسرائيل هر کاري بکند نمي تواند اقداماتش را توجيه کند زيرا سرزمين فلسطين متعلق به فلسطينيان است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار