يک کارشناس سياست خارجي گفت: آمريکا سعي دارد، دامنه نفوذ و قدرت ايران در منطقه را کاهش دهد و در راستای رسیدن به این هدف از اِعمال تحریم علیه این کشور استفاده می‌کند.

مرتضي مکي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحريم‌هاي غرب عليه ايران گفت:‌ دلیل اصلی اِعمال تحريم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران برخورداری این کشور از انرژی هسته‌ای است و متهم ساختن آن به استفاده غیرصلح‌آمیز  از این انرژی بهانه‌ای بیش نیست.

وي با بيان اينکه غرب به دنبال تشدید جنگ رواني و اقتصادي علیه ایران است، ادامه داد: آمريکا با بسیاری از کشورهای اروپايی در تشدید تحریم‌ها علیه ایران به اجماعي دست يافته است که برای حفظ آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

مکي افزود: مذاکرات آمريکا با هدف اعمال فشار و امتيازگيري از جمهوری اسلامی ايران انجام مي‌شود و به دنبال جلوگیری از دسترسی این کشور به انرژی اتمی است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با بيان اينکه تحريم‌ها ابزاري براي تحت فشار قرار دادن ايران است، يادآور شد: آمريکا سعي دارد دامنه نفوذ و قدرت ايران در منطقه را کاهش داده و براي رسیدن به این هدف از اِعمال تحریم علیه آن استفاده می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار