مدیر زراعت سازمان جهادكشاورزي استان چهارمحال و بختياري، از کاهش سطح کشت چغندر قند در اراضی کشاورزی این استان، به دلیل خشکسالی و هزینه بالای تولید خبر داد و گفت: امسال بيش از 20 هزار تن محصول چغندرقند در استان چهارمحال و بختياري برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

سهراب ابراهیمی افزود: امسال سطح زیر کشت چغندر قند، 652 هکتار و سطح سبز 615 هکتار بوده که پیش بینی  می شود؛ از این سطح، 20 هزار و 300 تن چغندر قند، با متوسط عیار قند 18 برداشت شود و شکر استحصالی از این میزان هم به 3 هزار و 100 تن برسد.
وی، با بيان اینکه سال گذشته تولید چغندر قند در این استان، 34 هزار تن با متوسط عیار قند 17.5 بود، تصريح كرد: سال گذشته سطح سبز چغندر قند 963 هکتار بود که امسال، خشکسالی و هزینه بالای تولید، سطح زیر کشت چغندر قند را به 615 هکتار کاهش داده است.
مدیر زراعت سازمان جهادكشاورزي استان چهارمحال و بختياري اظهار داشت: از میان ارقام کشت شده در استان، 52 درصد ارقام ایرانی از جمله رقم 004، 005، زرقان و کدوک، و 48 درصد باقیمانده از ارقام خارجی با نام های کاستیل، پالاما و ماندارین هستند.
ابراهیمی، بیشترین و کمترین سطح زیر کشت چغندرقند را به ترتیب در شهرستان کیار با 270 هکتار و در شهرستان فارسان با سطح 3 هکتار عنوان کرد و افزود: برداشت چغندرقند در استان، تا اوایل آذرماه ادامه خواهد داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.