روزنامه صهيونيستي هاآرتص در شماره امروزش از تصميم رژيم صهيونيستي براي از سرگيري سياست ترور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري البشير ؛‌ اين روزنامه نوشت:‌ تصميم به از سرگيري مجدد سياست ترورها پس از آن اتخاذ شده است که اسرائيل در برابر تحرکات نوار غزه،  از انجام عملياتي مشابه با عمليات سرب گداخته در سال 2008 خودداري کرد.

اين روزنامه در بيان دليل آنچه که خويشتنداري در انجام عمليات گسترده عليه نوار غزه خواند، نوشت:‌ شرايط امروز با شرايط سال 2008 متفاوت است و اين نگراني در اسرائيل وجود دارد که اگر به عمليات مشابه با سرب گداخته اقدام کند اين بار مصر را در برابر خود ببيند. همچنين به نظر مي رسد آمريکا و اروپا نيز درک درستي از چنين عملياتي نداشته باشند.

هاآرتص بازگشت به سياست ترورها را نيز خالي از خطر ندانست و افزود: اين سياست هم خطراتي به همراه دارد زيرا مشخص نيست واکنش جنبش حماس در برابر ترور رهبرانش چه خواهد بود؟

 با آنکه روز گذشته خبرهاي منتشر شد که مصر با هدف برقراري آتش بس ميان نوار غزه و اسرائيل دست به کار شده است اما نيروي هوايي اسرائيل همچنان به عمليات هوايي عليه مناطقي از نوار غزه ادامه داد و در مقابل موشک هايي نيز از خاک فلسطين به جنوب اسرائيل شليک شده است.

يکي از موشک هاي شليک شده به جنوب اسرائيل به خانه اي در شهرک (نتيووت) اصابت کرد و سامانه موشکي گنبد آهنين يک موشک ديگر را در آسمان منهدم کرد.

هم زمان راديو اسرائيل خبر داد، ‌حکومت نتانياهو تلاش هايي را براي همراه کردن افکار عمومي جهان با اسرائيل جهت آغاز حمله به نوار غزه آغاز کرده است و در همين چارچوب امروز نتانياهو با سفراي خارجي در اسرائيل ديدار مي کند.

برچسب ها: صهیونیست ، ترور ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار