هند نوع جديدي از تبلت هاي ارزان قيمت و در عين حال داراي پردازنده سريعتر را براي فروش به دانشجويان به قيمت 20 دلار روانه بازار کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ،آکاش تبلت - که ارزان ترين رايانه جهان نام گرفته است - با هدف دسترسي دانشجويان به فن آوري رايانه اي در کشوري که تنها ده درصد جمعيت آن از اينترنت استفاده مي کنند ، روانه بازار شده است.
سازندگان اين تبلت - شرکت ديتا ويندDatawind که در انگليس قرار دارد - مي گويند آکاش دو داراي پردازنده اي است که سرعت آن سه برابر نسخه اصلي است و صفحه لمسي آن نيز در مقايسه با نوع قبلي آن بزرگتر است. اين تبلت همچنين داراي باطري است که به صورت مداوم قادر است سه ساعت کار کند. پراناب موکرجي رئيس جمهور هند روز يکشنبه در مراسم ارائه اين تبلت گفت: فن آوري  به يکي از ابزارهاي مهم آموزشي تبديل شده است. اين فن آوري بايد با نيازهاي خاص ما تطبيق داده شود و سريعا در همه موسسات آموزشي در سراسر کشور معرفي شود. نخستين نمونه آکاش در ماه اکتبر سال گذشته توسط دولت وارد بازار شد اما با مشکلاتي از جمله عمر کوتاه باطري و همچنين مشکلاتي در زمينه توزيع مواجه شد. آکاش دو که ابعاد آن به اندازه يک کتاب است توسط مهندسان هندي و در دانشگاههاي اي تي توسعه داده شده است و داراي سيستم عامل اندرويد چهار و صفحه نمايش هجده سانتيمتري است.
يک پايگاه اينترنتي هندي که به بررسي تجهيزات الکترونيکي مي پردازد ،‌اعلام کرد: بر خلاف نوع قبلي که از قابليت مهمي برخوردار نبود اين نوع جديد با توجه به قيمت آن از برخي عملکردها و يژگي هاي در خور يک تبلت اندرويد برخوردار است.
صد هزار عدد از اين تبلت به دانشجويان در دانشکده هاي مهندسي به قيمت بيست دلار فروخته خواهد شد و پس از آن آکاش دو در فروشگاه هاي کتاب و دانشگاه هاي هندي توزيع خواهد شد.
وزارت توسعه و منابع انساني هند اعلام کرد ديتا ويند مي گويد استادان در دويست و پنجاه دانشکده براي نحوه استفاده از اين تبلت آموزش ديده اند .
 هند حدود صد و پانزده ميليون کاربر اينترنتي دارد که اين کشور را پس از چين و آمريکا در رده سوم بيشترين کاربران اينترنتي قرار داده است.
برچسب ها: بین الملل ، هند ، تبلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار