"هلن بوآدن"(Helen Boaden)، مدیر بخش خبری بی‌بی‌سی و معاون وي نيز در ادامه رسوايي هاي اين بنگاه خبرپراکني و شيوع اپيدمي استعفا در اين بنگاه، از سمت‌هایشان کناره‌گیری کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي ؛ کناره‌گیری این دو نفر یک روز بعد از استعفای "جورج انتويستل"(George Entwistle)، مدیر کل بی‌بی‌سی انجام می‌شود. 



 
"انتویسل" بعد از آن استعفا داد که پخش گزارشی در یکی از برنامه‌های بی‌بی‌سی زمینه‌ساز طرح اتهاماتی علیه یکی از سیاستمداران محافظه‌کار باسابقه انگليس شد.

 استعفاي "هلن بوآدن" و "استفان ميچل" در حالي صورت مي گيرد که بي بي سي به علت افشاي رسوايي اخلاقي "جيمي سويل" مجري سابق اين شبکه و اتهام آزار جنسي به يک مسئول سابق حزب محافظه کار انگليس در برنامه نيوزنايت خود، با بحران مواجه شده است.
"هلن بوآدن" و "استفان ميچل" در انتظار نتيجه تحقيق درباره عللي که موجب شد بي بي سي اواخر سال 2011 تهيه گزارشي را براي برنامه نيوزنايت در باره قربانيان تجاوزات "جيمي سويل" متوقف کند، استعفا کردند.

بي بي سي در بيانيه اي اعلام کرد: "هلن بوآدن" اعلام کرد مادامي که تحقيق "پولارد" (اشاره به "نيک پولارد" رئيس سابق شبکه اسکاي که سرپرستي گروه تحقيق را بر عهده دارد) پايان نيافته است او نمي تواند مسئوليت‌هايش را انجام دهد.

بي بي سي افزود موقتا "فران آنسوورث" و "سري توماس" به ترتيب جانشين "هلن بوآدن" و  "استفان ميچل" شده‌اند.

ماجراي "جيمي سويل" اوايل اکتبر در تحقيق شبکه تلويزيوني خصوصي آي تي وي افشا شد. اين مجري سابق بي بي سي که اکنون ديگر زنده نيست متهم است طي چهار دهه به سيصد کودک و نوجوان تجاوز کرده که برخي از موارد تجاوز در اتاق هاي بي بي سي صورت گرفته است. افشاي اين رسوايي در بي بي سي جنجال به پا کرد.

اين بحران زماني تشديد شد که برنامه نيوزنايت بي بي سي جمعه گزارشي را منتشر کرد که در آن يک مسئول حزب محافظه کار انگليس در دوره نخست وزير "مارگارت تاچر" به اشتباه به آزار جنسي کودکان متهم شد.

گفتني است، مقامات رسمی بی‌بی‌سی هنوز درباره این اقدام بوآدن و معاونش "استیو میچل" اظهارنظر نکرده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۱
صادق صادقی نژاد صبا نیز دیروز به کمیته باز رسی احضار شده است بشه لز شر این فاسدین مجریان خلاص بشند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید115
۲۰:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۱
گفته شده که پونه ق نیز به کمیته رسیدگی به فساد در بی بی سی احضار شده ودر حال تحقیق از وی میباشند
آخرین اخبار