با کاهش هزينه هاي تمام شده و به کارگيري روش هاي صنعتي سازي و کنترل و نظارت مستمر مي توان افزايش قيمت مسکن را مهار کرد.

فرشيد پورحاجت دبير انجمن انبوه سازان استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: افزايش قيمت مسکن در بخش ساخت و ساز بسيار تاثيرگذار است و باعث رکود بازار مسکن شده است.

وي اظهار داشت: با بالا رفتن قيمت ها بازار مسکن به صورت بازار عرضه و تقاضا درآمده و به دليل اينکه ساخت و ساز مسکن سودآوري چنداني ندارد گرايش به ساخت و ساز کاهش يافته است.

پورحاجت روند افزايش قيمت را امري طبيعي دانست و افزود: با توجه به روند افزايش در مصالح ساختماني و قيمت هاي تمام شده روند افزايش قيمت طبيعي است و سازندگان هيچگونه دخل و تصرفي در آن ندارند.

دبير انجمن انبوه سازان استان خوزستان صنعتي سازي را يکي از روش هاي موثر در کاهش قيمت تمام شده دانست و تاکيد کرد: صنعتي سازي از جمله روش هاي مطلوب در کاهش قيمت و افزايش کيفيت است و هم به نفع توليدکننده و هم به نفع مصرف کننده است چرا که با کاهش هزينه هاي تمام شده ساخت و ساز باکيفيت تري را مي توان ايجاد کرد.

وي آموزش را از جمله عوامل ضروري در اين امر دانست و افزود: با آموزش و به کارگيري نيروهاي آموزش ديده، مجرب و آشنا به مسائل روز در ساخت و ساز مي توان کيفيت و استاندارد بيشتر و کاهش قيمت تمام شده کمتري را صد در صد پيش بيني کرد.

پورحاجت درباره کيفيت مصالح به کارگرفته شده در بخش مسکن مهر گفت: خوشبختانه کيفيت و استانداردهاي لازم در بخش مسکن مهر رعايت شده است و هيچگونه نگراني بابت کيفيت و استاندارد بودن  مصالح وجود ندارد.

پورحاجت گفت: در ساخت و ساز مسکن بعد مکان و جغرافيايي بايد بيشتر مورد توجه سازندگان قرار بگيرد.

وي از احداث و تکميل پروژه هاي 200 واحدي در استان خبر داد و افزود: متاسفانه چنين پروژه هايي به دليل اينکه در کلان شهرها واقع شده اند از لحاظ بعد مسافت فاصله بسياري با شهرها دارند خالي از سکنه هستند و شيرين شهر ورامين از جمله اين شهرها هستند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار