شاید ماجرایی که برای غیور مردان کرمانی و شیر زنان ایرانی این بار در آسیا اتفاق افتاد نخستین و آخرین کارشکنی عرب ها در نام گذاری یک رقابت قهرمانی آسیا به نام خلیج عربی نباشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان:

مردم ایران بارها و بارها از شنیدن ماجرای خلیج عربی دلشان به درد آمده و از این لفظ عرب ها بسیار عصبانی شده اند.

اما چیزی که کاملاً قابل مشهود است این است که ، هنوز نام همیشگی خلیج همیشه فارس در اذهان مردم ایران و دنیا تداعی می شود.

چندی پیش قرار بود ، تیم راگبی بانوان و آقایان کرمانی برای نخستین بار در عمر این رشته ورزشی، به مسابقات آسیایی اعزام شوند که ترس کشور های عربی غرب آسیا از قدرت راگبی ایران موجب شد تا آن ها به اصطلاح با « از پشت خنجر زدن » به شیرمردان و شیرزنان ایرانی مانع از حضور آنها در این مسابقات شوند.

تیم راگبی آقایان قرار بود ، 23 آبان ماه سال جاری به این مسابقات اعزام شود که به دلیل دهن کجی عرب ها به مرزهای جمهوری اسلامی ایران ، این بار به مسابقات نرفت و به اصطلاح عطای آن را به لقایش بخشید.

همچنین تیم راگبی بانوان قرار بود هفتم آذر ماه جاری به این مسابقات اعزام شوند که آن ها هم در این دوره از مسابقات شرکت نمی کنند.

ماجرا از این قرار بود ، تیم راگبی کرمان در اردوی آمادگی در تهران بود ، ناگهان عرب ها که دیدند به هیچ نحو نمی توانند جلوی قدرت ایران را بگیرند ، دو روز مانده به مسابقات نام مسابقات را از عنوان قهرمانی غرب آسیا به نام جام خلیج عربی تغییر دادند تا شاید اینطور بتوانند جلوی قدرت ایران را در آسیا بگیرند.

البته خیلی دیر نیست ، روزی که واژه خلیج همیشه فارس در اذهان کشورهای عربی دیکته می شود تا آن ها بفهمند خلیج همیشه فارس همواره فارس خواهد ماند.

شاید سوسمار خواران جاهل عرب روزی بفهمند مقام در آسیا چیزی است که ممکن است فراموش شود اما این را همواره به یاد دارند ، کشوری که پایتختش به اندازه شهر ماهانِ استان کرمان است ، این دسیسه را از ترس قدرت ایران انجام داده است و دیگر هیچ .../س

یادداشت از : محمدعلی موحدی

برچسب ها: خلیج ، همیشه فارس ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.