دبیر ستاد حقوق بشر در چهل‌و‌چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های سراسر کشور که در گیلان در حال برگزاری است با اشاره به روند توسعه علم در کشور گفت: در سه دهه گذشته شاهد پیشرفت‌ها و رشد علمی خوب در کشور بودیم.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، محمدجواد لاریجانی با اشاره به برتری بصیرت نسبت به روشنفکری، اظهار داشت: بصیرت از لحاظ عمقی و ظرفیت برتر از روشنگری است.

وی همچنین با اشاره به نحوه مسلح کردن دانشجویان به بصیرت ادامه داد: توجه به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت یکی از موارد قابل توجه و اولویت کاری در دانشگاه‌هاست.

لاریجانی با بیان اینکه موج روشنفکری با سکولاریسم همراه است، گفت: سکولاریسم یعنی نقطه سعادت را انسان می‌داند نه خدا.

وی بصیرت و بصیر را دارای ویژگی‌های عمیق بیان کرد و افزود: بصیرت با اصطلاحاتی چون نور در ادبیات اسلامی همگن است.

لاریجانی با بیان اینکه بصیرت باید مبتنی بر تفقه باشد، تصریح کرد: تفقه باید مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) و قرآن باشد.

وی لزوم بصیرت در دانشگاه‌ها را ضروری خواند و با اشاره به فتنه سال افزود: جریان اصلاح طلبی در فتنه 88 با کمرنگ کردن فقاهت در بحث بصیرت همراه بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه همچنین با اشاره به بیداری اسلامی به وجود آمده در کشورهای منطقه گفت: بسیاری از مخالفین در داخل و خارج مخالف اسلامی بودن این خیزش‌ها هستند.

وی ادامه داد: از آنجایی که جریانات فکری، جریان احیای اسلام است و انقلاب ما یکی از میوه‌های این جریان است لذا بیداری به وجود آمده در کشورها نشان از اسلامی بودن آنها دارد.

 لاریجانی گفت: حکومت دارای دو رکن است، مشروعیت سیطره و ساختار که بنا بر مکتب اهل بیت(ع) مشروعیت حکومت باید در راستای ولایت فقیه باشد.

وی تشخیص ضابطه مشروعیت حکومت، توجه به مصادیق آن و تولی و تبری را از وظایف همه آحاد جامعه در شرایط کنونی خواند.

مشاور رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه جامعه علمی و دانشجویان باید مجهز به بصیرت سیاسی باشند گفت: این بصیرت سیاسی مربوط به زمان خاصی نیست.

وی به فعالیت رسانه‌های غربی علیه اسلام اشاره کرد و گفت:‌ رسانه‌های غربی به دنبال آن‌اند که با تحمیل سوژه‌های خارجی خود مردم و مسئولین کشورهای مورد هدف را در القای وضعیت گمراه کنند.

 لاریجانی با بیان اینکه برای مقابله با تهاجم دشمن باید دانشجویان و فرزندان‌مان را مسلح به متدولوژی مقابله کنیم، گفت:‌ منطق نعمت، نقطه مرجع، انقلاب اسلامی، سه رکن اصلی در مجهز کردن فرزندان به متدولوژی مقابله با دشمن است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: در انتخابات آینده باید با بصیرت ترفندهای دشمن را به خوبی رصد کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در خصوص بحث مذاکره با آمریکا گفت: اگر منافع نظام اقتضا کند با آمریکا مذاکره خواهیم کرد.

 انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار