يك تحليلگر مسائل راهبردي با اشاره به اقدامات اسلام‌ستيز غرب گفت: تشخيص غرب و رژيم صهيونيستي از اينکه اسلام مانع از موفقيت استراتژي جهان‌گشايي آنها خواهد شد، درست بوده اما شيوه مبارزه آنها، ابلهانه و احمقانه است و اين مسئله ريشه در بدفهمي آنها نسبت به اسلام دارد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، محمد‌جواد لاريجاني در برنامه گفتگوي ويژه خبري شنبه شب به بررسي و تشريح اسلام‌ستيزي نظام سلطه به شيوه دوران جاهليت پرداخت.

وي با اشاره به جايگاه اسلام در جهان معاصر اظهار داشت: دين اسلام کالا نبوده بلکه ديني اقامه کردني است و مسلمانان درصدد پياده‌سازي و برپايي آن هستند، اسلام دين با ظرفيتي است که همه جنبه‌هاي زندگي فردي، اجتماعي، سياسي و ... را در بر مي‌گيرد دشمني‌هاي غرب با اسلام به خاطر وجه اقامه کردني آن است.

لاريجاني ادامه داد: ريشه اصل مسائل را بايد در شرايط امروزي جست و جو کرد که بخشي از آن مربوط به استراتژي جاري غرب و بخشي مربوط به شرايط دنياي اسلام است آنچه که مربوط به استراتژي غرب است، حادثه و پروژه‌اي شوم بوده و همان جهان گشايي غربي است که بعد از سقوط امپراتوري شوروي دو ويژگي پيدا کرده است يکي نقطه تحريک صهيونيستي است و ديگري استفاده آشکار و فزاينده از بازوي نظامي و اقتصادي است.

اين تحليلگر مسائل سياسي افزود: در شرايط دنياي اسلام مسئله بيداي اسلامي و بزرگي جهان اسلام به قدري براي غرب اهميت دارد که اسلام را به عنوان سدي در برابر اهداف شوم دانسته و به دنبال مقابله با بيداري اسلامي هستند و مي‌دانند که امروزه منطق قدرت افول پيدا کرده و آمريکا ورژيم صهيونيستي علي‌رغم داشتن توان اقتصادي و نظامي بالا امکان سيطره بر جهان را همانند گذشته نخواهد داشت و اين باعث دستپاچگي استراتژيک‌هاي غربي شده است.

وي با اشاره به اقدام توهين‌آميز غرب ادامه داد: تشخيص غرب و رژيم صهيونيستي از اينکه اسلام مانع از موفقيت استراتژي جهان‌گشايي آنها خواهد شد، درست بوده اما شيوه مبارزه آنها، ابلهانه و احمقانه است و اين مسئله ريشه در بدفهمي آنها نسبت به اسلام دارد.

لاريجاني با اشاره به اوضاع مصر گفت: حرکت بزرگ اسلامي در مصر به نتيجه رسيده و انقلابي اسلامي را عرضه کرده است اما دولت اين کشور دچار ضعف و مشکلات است بنابراين غربي‌ها درصددند حکومت مصر را با چالش‌هاي گوناگون مواجه کنند تا منجر به سرنگوني حکومت اين کشور شود، انتشار فيلم موهن و مسائل مربوط به قبطي‌ها بيانگر اين است که غرب مي‌خواهد با تبليغات غلط مسلمانان را خشن جلوه دهد در حالي که آمريکا و صهيونيسم در تاريخ خود آلوده به خشن‌ترين رفتارها با مردم خود و کشورهاي ديگر هستند.

وي با اشاره به نقش اسلام در مقابله با استکبار و غرب تصريح کرد: جهان‌گشايي غربي، خطري عظيم براي بشريت است همانطور که قبلا نيز استالين و ناپلئون درصدد قرار دادن کل جهان زير سلطه خود بودند‌ اما اسلام با ايجاد سد محکمي از مقاومت در برابر جهان‌گشايي غرب خدمت بزرگي به بشريت مي‌کند و جمهوري اسلامي ايران نيز در احياي نهضت و بيداري اسلامي خدمت زيادي کرده است.

لاريجاني با اشاره به تكرار چنين اقداماتي از سوي غرب گفت: هيچ كدام از اين اقدامات سهوي نبوده چرا كه غرب در اين زمينه داراي سابقه اي طولاني است و ترس آنها از قدرت گرفتن اسلام در ماه‌هاي گذشته نيز نشان از اين دارد همانطور كه تعريفاتي در كتابي نوشته‌اند كه ما بايد مواظب اسلام باشيم چرا كه اين شير گُر گرفته اگر بيدار شود ما را شكست خواهد داد.

اين تحليلگر مسائل راهبردي با اشاره به توطئه‌هاي اخير تصريح كرد: غرب با ايجاد حساسيت و ايجاد فضا به دنبال ضربه زدن به اسلام است بنابراين مسلمانان بايد با بصيرت سياسي بدانند كه هر حركتي كه آمريكا و رژيم صهيونيستي پشت آن است، در‌صدد سيطره بر ماست نه در جهت منافعمان، آنان به دنبال اين هستند كه با هر طريقي تقدس اسلام را بشكنند و حساسيت مسلمانان را نسبت به دينشان بسنجد.

وي با بيان اينكه غرب به دنبال جلوه دادن اعتراضات از سوي سلفي‌ها و القاعده است نه از سوي ساير مسلمانان گفت: جريان القاعده پديده پيچيده‌اي است كه حوادث فعلي با 11 سپتامبر 2001 بي‌ارتباط نيست چرا كه هدف غرب از اين مسائل فراهم كردن تهميداتي است براي اينكه تهاجم به دنياي اسلام تسريع پيدا كند و و حمله آنها به عراق و افغانستان را توجيه كند اما اين ترفند تبليغاتي از روي استيصال و درماندگي است.

لاريجاني با اشاره به پخش فيلم آمريكايي ـ صهيونيستي گفت: تهاجمات آمريكا عليه اسلام در اين فيلم بسيار بي‌منطق و كريه بوده و مربوط به دوران جاهلي است و محتوا و صحنه‌هاي آن تهوع‌آور است.

وي افزود: ما بايد در برابر اين توطئه به دو امر تكيه كنيم، اول اينكه با سربلندي تمام اسلاميت را به عنوان هويت خود دانسته و آن را سرمايه خود بدانيم و ديگر اينكه با مسلح بودن به بصيرت سياسي غرب را در اجري توطئه‌ها و شرارت‌هايش ناكام بگذاريم.

اين تحليل‌گر مسائل راهبردي با اشاره به ادعاي غرب مبني بر اينكه جلوگيري از انتشار اين فيلم با توجه به آزادي بيان امكانپذير نيست، گفت: غرب در امر ادعاي آزادي بيان بسيار دروغ مي‌گويد چرا كه در نظام غربي آزادي بيان تا وقتي كه تهديدي عليه نظام مادي و سكولار آنها نباشد، آزادي است‌ اما وقتي باعث تهديد امنيت آن شود، در برابر آن موضع خواهند گرفت و برخورد خواهند كرد.

لاريجاني در پايان خاطرنشان كرد: ابراز انزجار مسلمانان از  اقدامات نابخردانه غرب و رژيم صهيونيستي واكنش معقول است‌ اما علماي ديني، نخبگان و مسلمانان بدانند كه بايد هويت اسلامي را احيا كرده و از اين اقدامات در تقويت بيداري اسلامي بهترين استفاده را كرده و از پروژه‌هاي شوم و خصمانه غرب پرده‌برداري كنند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار