کارگاه "منظومه های فرا خورشیدی" به همت انجمن علمی فیزیک واحد علوم و تحقیقات در مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما این واحد دانشگاهی برگزارشد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، پروفسور فرلت استقبال دانشجویان ایرانی را از رشته های علوم پایه بسیار مطلوب و ارزشمند خواند و گفت: در کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه دانشجویان به رشته های دیگری غیر از علوم پایه علاقه نشان می دهند واین که در ایران دارای علاقه مندان بسیاری است ، باعث خوشحالی و دلگرمی است.

وی انجمن علمی فیزیک مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات را به عنوان یک نهاد دانشجویی فعال علمی دانست و از همکاری این انجمن با بخش خاورمیانه ای سازمان زمان سنجی اختفاهای نجومی ابراز رضایتمندی کرد .  

سردبیر ژورنال علمی انجمن نجوم فرانسه ، به توضیحاتی پیرامون انواع روش های کشف سیارات فراخورشیدی، بررسی تحولات مداری سیارات فراخورشیدی، جداکردن سیارات مشکوک به وجود حیات و معرفی مراکز تحقیقاتی بررسی منظومه های فراخورشیدی پرداخت و افزود: منظور از منظومه های فراخورشیدی منظومه های مانند منظومه شمسی هستند که در این منظومه ها سیاراتی به دور ستاره ای مانند خورشید می چرخند .

وی با بیان این مطلب که با شناخت منظومه های دیگر ، می توان شناخت بهتری از منظومه خودمان به دست آوریم ، ادامه داد: سعی ما بر این است تا پاسخ قطعی برای این سوال که ، آیا کره زمین تنها سیاره ای است که حیات در آن جریان دارد؟ ارائه کنیم .

عضو موسسه اختر فیزیک سی ان آر اس اروپا با اشاره به اینکه دو نوع از سیارات پیرامون خورشید در حال گردش هستند افزود: تعدادی از این سیارات از جنس خاک بوده و شامل چهار سیاره نزدیکتر به خورشید هستند . تعداد

دیگری از این سیارات ، گازی شکل بوده و با فاصله بیشتری نسبت به خورشید در حال گردش هستند و طبق قانون سوم "کپلر" هرچه سیاره به خورشید نزدیک تر باشد، سرعت گردش آن بالاتر است.

پرفسور روجر خاطر نشان کرد: برای جستجوی ستاره ها و سیارات منظومه های فرا خورشیدی روشهای مختلفی مورد استفاده قرار می کیرد  که از جمله آن می توان به روشهای عکس برداری، گریز از مرکز، زمان سنجی، سرعت سنجی(طیف نگاری) ، اختفاء و گذر و ...  اشاره کرد.

بر اساس این گزارش در این سمینار یادبود سه گانه میان آتیلا پرو ریاست بخش خاورمیانه ای سازمان جهانی زمان سنجی اختفاهای نجومی ، انجمن علمی فیزیک واحد علوم و تحقیقات تهران و  پروفسور فرلت امضا شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار