مسئول دبيرخانه گفت : نخستين همايش رهيافت‌هاي علوم مهندسي در پرتو قرآن‌كريم با هدف تغيير نگرش عمقي در مفاهيم قرآني به صورت ارائه راهكارهاي علمي و عملي در قرآن‌كريم، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد   ، مهدي آذرنوش با اشاره به اهداف اين جشنواره در تصحيح برداشت‌هاي عملي از مفاهيم قرآني افزود : سايبرنتيك در قرآن، دست‌نيافته‌ها و نشانه‌هاي علوم مهندسي در قرآن و تحليل اعجاز قرآن با ديدگاه مهندسي از جمله محورهاي اصلي اين همايش است.

وی افزود : اين همايش با طرح ارتباط علوم مختلف با قرآن‌مجيد به صورت بين رشته‌اي، توليد علم را از طرق منابع قرآني مورد بحث و بررسي قرار خواهد داد.

آذرنوش بيان داشت: استفاده صحيح و كاربردي از مفاهيم قرآني در بعد مسايل علمي و عملي براي مخاطبان اين همايش كه جامعه مهندسان در رشته‌هاي فني و مهندسي هستند، محوري‌ترين موضوع اين همايش است.

وی با اشاره به برگزاري اين همايش توسط معاونت پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي شهر مشهد خاطر نشان كرد: همايش‌هايي با موضوعات مشابه در علوم پايه و علوم انساني برگزار شده است اما محور اين همايش، بررسي حوزه فني و مهندسي در مفاهيم قرآني است.

گفتني است اين همايش با مشاركت دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد و گروه مشاوران جوان شهرداري مشهد در 18 آبان ماه سال جاری و در دانشكده فني و مهندسي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد برگزار مي‌شود./س

برچسب ها: همایش ، علوم ، مهندسی ، پرتو ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.