مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان خواستار افزایش مراکز فرآوری کشمش در شهرستان ملکان شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فاتح امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ملکان افزود: با توجه به تولید سالانه 200 هزار تن کشمش در ملکان تعداد 6 واحد کارخانجات فرآوری کشمش موجود در این شهرستان جوابگو نیست و باید به حدود 40 واحد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سالانه 825 اشتغال زایی پایدار در باغات انگور ملکان ایجاد می شود اظهار داشت:تاکداران ملکانی همه ساله از راه تولید کشمش 2700 میلیارد ریال درآمد بدست می آورند.

وی در ادامه از اشتغال زایی 282 نفر در مجتمع گلخانه ای ملکان خبر داد و گفت این مجتمع در 47 هکتار با 30 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و به زودی به فارغ التحصیلان بخش کشاورزان منطقه واگذار خواهد شد.

در ادامه جلسه فرماندار ملکان نیز از نبود امنیت شغلی کارگران فصلی انتقاد کرد و گفت متاسفانه برخی از کارفرمایان با گرفتن تعهد و سقته هر زمان که بخواهند نسبت به اخراج کارگران اقدام و دستمزد پایینی به آنها پرداخت می کنند.

مصطفی قاسمی همچنین بر توسعه مراکز فرآوری کشمش در ملکان تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه بعلت نبود مراکز فرآوری مورد نیاز کشمش ملکان به شهرهای همجوار انتقال و بنام آن شهرها به کشورهای مختلف صادر و در رسانه های گروهی اعلام می شود./س

برچسب ها: تولید ، سالیانه ، کشمش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.