سالانه بیش از 160 هزار تن خرما در استان تولید و 90 درصد آن توسط صادرکنندگان به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران خرمای ایرانی مرغوب ترین نوع خرما در دنیاست ،زیرا این خرما دارای خاصیت‌های ماندگاری بالایی است.

خرمای استعمران(نوعی خرما) علی‌رغم خشک بودن، خیلی شیرین است و به دلیل خاصیت انبارداری تا دو سال بیرون از سردخانه‌ها سالم می‌ماند و این شرایط موجب شده در بخش صادرات از مطلوبیت بالایی برخوردار باشد.

خاصیت انبارداری خرمای استعمران هزینه‌های حمل و نقل و انبارداری را کاهش می‌آورد زیرا نیاز به انتقال به سردخانه‌ها و صرف هزینه‌ جهت انتقال و نگهداری در سردخانه را ندارد.

سال‌های گذشته خرما از طریق بنادر کشتیرانی صادر می‌شد اما به دلیل تحریم‌ها امسال صادرات از طریق مرزهای زمینی انجام می‌شود و بخشی از خرما با لنج به کشور امارات منتقل و از آنجا به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

از جمله مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم صادرات خرمای ایران از امارات است که این کشور خرمای ایران را با نام خود به کشورهای دیگر صادر می‌کند و این امر موجب شده که این کشور جایگاه ایران را در صادرات خرما در جهان به خود اختصاص دهد.

 سازمان توسعه تجارت کشور امسال به منظور کمک به توسعه صادرات خرما 70 درصد هزینه‌های صادرات را پرداخت کرده است. در حال حاضر واحدهای صادرات خرما در حال سورتینگ و بسته‌بندی خرما هستند و صادرات نیز از دی ماه آغاز خواهد شد.

 

برچسب ها: خرما ، ایرانی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار