با گذشت پنج روز از وقوع طوفان سندي اما هنوز شرايط عادي به زندگي مردم سواحل شرقي آمريکا بازنگشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، کانال دوم تلويزيون دولتي آلمان، سِت.دِ.اف با توصيف اينکه وضع زندگي فعلي مردم امروزي اما آسيب ديده گردباد و توفان سهمگين سندي آمريکا بطور ناگهاني و غافلگيرانه به زندگي در دوران قرون وسطي شباهت پيدا کرده است به نقل از دومينيک لزمايستر، خبرنگار اين شبکه گزارش داد: در وسعت شصت کيلومتري محل وقوع توفان، هنوز هيچکس خواب راحتي ندارد و برق (برخي مناطق) هم، نه براي چند ساعت که براي تمام روز قطع است.  
بخش جنوبي شبه جزيره منهتن نيويورک، جايي است که بايد به آن خدمات رساني صورت گيرد و از اينرو چاره اي نيست که بايد در برابر مشکلات طاقت آورد. او با اشاره به اينکه «آري پاپارو»، پدر يک خانواده حادثه ديده، بعلت قطع آب و برق، چاره اي ندارد تا وقت خود را با بازي کردن با فرزندانش بگذراند به نقل از وي نوشت: اين شرايط پنج، شش روزي است که در منهتن حاکم شده است و با اين وضع، حتما آخرين روزش هم نيست. وي افزود: آشپزي کردن در اين شرايط، سخت شده است؛ ضمن آنکه بايد بدون دستشويي هم سر کنيم. از ساعت شش بعداظهر هم اينجا تاريک مي شود. با اينحال ما سعي مي کنيم با در کنار هم بودن، لحظات خوبي را براي خود رقم زنيم. البته اين خانواده آمريکايي از قبل، خود را حسابي براي اين شرايط، آماده و بويژه آب و مواد غذايي براي خود و کودکانشان خريداري کرده اند. با اينحال برق همچنان قطع است. هم اکنون دو ميليون و پانصد خانه در سواحل شرقي آمريکا شرايط مشابهي نظير خانواده پاپارو دارند.  
اين خانوارها نه تلفن و نه تلويزيون دارند و ضمنا شبها در تاريکي نيز زندگي مي کنند.
دوري پاپارو، مادر خانواده در حالي که اشک مي ريخت، گفت: برغم آنکه شرايط در اينجا مي تواند بدتر از اين هم شود و دوستان و همسايگان ما نيز هنوز به خانه هاي خود بازنگشته اند.  
لزمايستر، خبرنگار سِت.دِ.اف ادامه داد: در حال حاضر شهر منهتن نيويورک بشدت در تلاش براي تامين مجدد برق است.  
در اين شهر، توفان «سندي» همه چيز را ويران کرده است.  
فيلوره رايموندي ، زن ميانسال آمريکايي، آنچه را که توانسته بود از وسائل سالم مانده خانه اش بيرون بکشد، نشانمان داد. اين زن با انتقاد از اينکه تاکنون کمکهاي بسيار اندکي به آنها شده است، اظهار داشت: مقامات اين ايالت ما را تک و تنها به حال خود رها کرده اند. او افزود: هيچکس اينجا نمي آيد. من تابحال سه بار براي درخواست کمک تماس گرفته ام. شرکت بيمه طرف قرارداد ما در واکنش به پيگيري هاي من گفت: با ما تماس مي گيرند اما حقيقت آن است که هيچ اتفاقي نيفتاده است. يعني هيچکس زنگ نزد و اين مايه تاسف است. در اين اوضاع، اميد مردم به کمکهاي داوطلبانه مردم نيويورک و خيرين است. تاکنون صدها نفر از مردم براي کمک به مردم مناطق آسيب زده و جمع آوري باقيمانده وسائل زندگي از آشغالها به اينجا آمده اند. گيل ميدلتون، يک داوطلب کمک رساني به مردم شبه جزيره منتهن گفت: ما همه يک خانواده بزرگ در اين ايالت هستيم. اين داوطلبان حتي به ماموران دولتي هم غذا مي دهند. فيورلا رايموندي در ادامه گفتگوي خود ابراز داشت: من مي بينم دور و بر ما همه شهرونداني غريبه اند که براي کمک به ما به اينجا آمده اند .  
خبرنگار اين شبکه تلويزيوني با اعلام اينکه مردم اينجا  عادي شدن شرايط زندگي در منتهن را آرزو دارند، خاطر نشان کرد: آمدن مجدد برق برخي خانه ها در اين شهر، آنها را به هيجان واداشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار