باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از طوفان سندی بهره سیاسی برده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سی ان ان ؛ آنا فایفلد، خبرنگارِ سیاسی روزنامه فایننشال تایمز گفت، هرچند باراک اوباما تلاش کرده تا مسئله طوفان سندی را سیاسی نکند، در حقیقت از این واقعه، بهره سیاسی (غیرمستقیم) در رابطه با تبلیغات انتخاباتی نصیب وی شده است.

فایفلد افزود، در طول هفته گذشته، هرگاه مردم آمریکا تلویزیون را روشن می‌کردند، شاهد باراک اوباما بودند که از تبلیغات انتخاباتی دست برداشته و با ژستی ریاست جمهور مأبانه به مناطق طوفان زده در ساحل ایالت نیوجرسی، در کنار فرماندار جمهوریخواه این ایالت، سرمی‌زند. اخبار تلویزیونی همچنین تصاویری از باراک اوباما در مناطق سیل و طوفان زده‌ی شمال شرق آمریکا در حالی نشان می‌داد که وی سیل‌زدگان و طوفان‌زدگانِ گریان و بی‌پناه را در آغوش می‌گرفت و به آنان دلداری می داد.

از سوی دیگر، میت رامنی، نه تنها از چنین موقعیتی محروم بود، بلکه مجبور شد تبلیغات انتخاباتی خود را برای دو روز به حالت تعلیق درآورد. حتی هنگامی که رامنی برنامه جمع آوری اعانات برای سیل و طوفان‌زدگان آمریکایی در ایالت اوهایو به راه انداخت، وی به شدت مورد انتقاد برخی از رسانه‌های آمریکایی قرار گرفت، زیرا رامنی در اظهارات خود در این برنامه‌ی جمع آوری اعانات، به نظر می‌آمد که تلاش دارد از این برنامه‌ی به‌ظاهر عام‌المنفعه، در جهت پیشبرد اهداف سیاسی و انتخاباتی خود سوء استفاده کند.
برچسب ها: سندی ، سیاسی ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار