عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: دلايل افزايش قيمت خودرو و کاهش توليد آن اين هفته با حضور تمام دست اندرکاران صنعت خودرو در کميسيون صنايع و معادن مجلس بررسي مي شود.

الياس طاهري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: نگراني نمايندگان مجلس در رابطه با مشکلات خودروسازان در نشستي که با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت و نجم الدين مدير ايران خودرو در کميسيون صنايع مجلس مطرح شد و نمايندگان مجلس افزايش مجدد قيمت خودرو را منطقي ندانستند.

وي اضافه کرد: در اين جلسه قرار شد نشست کامل تري با حضور تمام دست اندرکاران صنعت خودرو هفته آينده در کميسيون صنايع برگزار شود تا افزايش قيمت تمام شده، عوامل تاثيرگذار بر قيمت تمام شده و همچنين افزايش قيمت قطعات و مواد اوليه براي توليد خودرو بررسي شود.

عضو کميسيون صنايع و معادن با بيان اينکه کاهش توليد خودرو در افزايش قيمت موثر بوده است خاطرنشان کرد: در جلسه گذشته وزير و مديرعامل ايران خودرو متعهد شدند کاهش توليد خودرو را جبران کرده و تا ميزان 100 درصد افزايش دهند.

طاهري گفت: قسمت اعظم مواد اوليه و قطعات مورد نياز در توليد خودرو داخلي است که به دليل قرار گرفتن در بورس افزايش قيمت يافته اند.

وي با بيان اينکه قسمت عمده موادي که در توليد خودرو به کار مي روند در حوزه وزارت صنايع است افزود: به وزارت صنعت، معدن و تجارت پيشنهاد داديم که با ايجاد هماهنگي هاي لازم در بخش هاي مختلف توليد خودرو و تامين مواد اوليه ضمن افزايش قيمت منطقي افزايش کيفيت نيز مدنظر قرار بگيرد.

طاهري تاکيد کرد: در صورتي که افزايش مجدد قيمت ها توسط خودروسازان منطقي نباشد تعرفه واردات خودرو را پايين مي آوريم./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار