يک نظرسنجي جديد در ايالت ميشيگان، از پيشتازي 6 درصدي باراک اوباما نسبت به ميت رامني، خبر مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "يو اس اي تودي"؛ در حاليکه کمتر از يک هفته به برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريکا باقي مانده، يک نظرسنجي جديد که براي شبکه هفت و فري پرس ديترويت انجام شده، نشان مي دهد که باراک اوباما از رقيب جمهوريخواه خود، ميت رامني 6 درصد جلوتر است.
بنابراين گزارش؛ نظرسنجي موسسه ايپک _ ام آر اي (EPIC_MRA) براي شبکه هاي تلويزيوني فري پرس، WXYZ (شبکه هفت) و چند شبکه ديگر، نشان مي دهد که اوباما با 48 درصد آراء در مقابل 42 درصد آراي رامني، به ميزان 6 درصد از رقيب خود جلوتر است که 3 درصد بيشتر از پيشتازي قبلي او پس از مناظره اول اين دو رقيب است.
اين موسسه نظرسنجي خود را بين 600 راي دهنده احتمالي اهل ايالت ميشيگان و طي روزهاي جمعه تا دوشنبه انجام داده است.
در مجموع، 10 درصد از پرسش شوندگان عنوان کردند؛ هنوز تصميمي نگرفته اند و يا اينکه به نامزدهاي حزب سوم راي خواهند داد.
نيمي از شرکت کنندگان در اين نظرسنجي گفتند؛ نجات شرکت هاي خودروسازي جنرال موتورز و کرايسلر، عاملي تعيين کننده در حمايت از اوباما است. در ميان نيمي از کساني که اين مسئله (نجات صنعت خودروسازي) را عاملي تعيين کننده نمي دانستند، رامني 56 درصد به 33 درصد بر اوباما برتري داشت.
تعداد راي دهندگان ميشيگاني که به اوباما نمره قابل قبول مي دهند، نسبت به نظرسنجي هاي ماه اکتبر، 4 درصد افزايش داشته و به 55 درصد رسيده است، در حاليکه رامني در همان رقم 45 درصد باقي ماند.
برينه پورن، متصدي نظرسنجي موسسه ايپک _ ام آر اي مي گويد؛ فکر مي کنم ايالت ميشيگان 51 يا 52 درصد به نفع اوباما راي بدهند.
در ميان سفيد پوستان، رامني 48 درصد به 43 درصداز اوباما جلوتر است، در حاليکه در ميان سياه پوستان، اوباما 81 درصد در برابر تنها 5 درصد از رقيب خود پيش است.
در ميان راي دهندگان احتمالي مستقل، 42 درصد به اوباما و 31 درصد به رامني راي دادند، اما 30 درصد گفتند؛ به نامزد حزب سوم راي خواهند داد و يا هنوز تصميمي نگرفته اند.
طبق اين نظرسنجي؛ در ميان مردان آراي اوباما با رامني تقريبا برابر است، اوباما 44 درصد و رامني 43 درصد، اما بيش از نيمي از زنان به اوباما راي دادند و اوباما با 51 درصد در برابر 41 درصد راي رامني، از وي پيشي گرفت.
از سال 1988 به بعد و از زمان جورج دبليو بوش، ايالت ميشيگان به نفع نامزد جمهوري خواهان راي نداده است، اما وضعيت رامني فرق مي کند. او در منطقه بلومفيلد هيلس ميشيگان بزرگ شده و پسرفرماندار محبوب ميشيگان است. وي 10 سال قبل، ميشيگان را ترک کرد و براي زندگي راهي بوستون شد.
برچسب ها: اوباما ، رامنی ، میشیگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار