وزیرامنیت ملی آمریکا طوفان سندی را پرخسارت ترین طوفان در تاریخ آمریکا توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی،  جان ناپولیتانو وزیر امنیت ملی آمریکا پیش بینی کرد که پاکسازی کامل مناطق طوفانزده پرکارترین عملیات پاکسازی و پرهزینه ترین آن در تاریخ آمریکا باشد.

بنابر این گزارش، اوضاع در مناطق طوفان زده به تدریج درحال بازگشتن به وضع عادی است. گردشگران به تدریج درحال بازگشت شهرها هستند، هرچند هنوز برق بسیاری از مناطق قطع است.

در مناطق اطراف نیویورک از جمله لانگ ایلند هنوز 90 درصد مردم با مشکل قطعی برق روبرو هستند. ایالت نیوجرسی بر اثر طوفان خسارت های بسیار شدیدی دیده است.مدت زمان زیادی طول می کشد تا اوضاع در نیوجرسی به حالت اول بازگردد.

بر این اساس،  تخمین زدن میزان خسارت های مالی طوفان بسیار سخت است. پیشتر تخمین زده شده بود که خسارت بیست میلیارد دلار باشد اما روشن است که این رقم افزایش خواهد یافت.

بی بی سی درباره واکنش باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به اوضاع بحرانی در مناطق مختلف آمریکا اعلام کرد: باراک اوباما هماهنگی نزدیکی با شهرداران و فرمانداران مناطق طوفانزده داشته است. اوباما به زودی با یک انتخابات روبرو است. یکی از مسائل جالب این است که نیوجرسی ایالتی است که بیش از سایر ایالت ها تحت تاثیر طوفان قرار گرفته است. فرماندار ایالت نیوجرسی یک جمهوریخواه است. فرماندار نیوجرسی از منظر حزبی طرفدار رقیب باراک اوباما است اما با این وجود نمره ی بالایی به مدیریت باراک اوباما در طوفان داده و از او تشکر کرده است. اکنون در وضعی قرار داریم که مسائل سیاسی کنار گذاشته شده است.
برچسب ها: طوفان ، سندی ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار