معاون سازمان استان و مدير جهادکشاورزي نيشابور گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال بيش از 13 هزار و 500 تن محصول پنبه از مزارع نیشابور برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مهندس سيدغلام‌رضا نبوي‌نامقي افزود: پنج هزار و 200 هکتار از مزارع نيشابور در حال حاضر زیر کشت پنبه است.

وی ادامه داد: حدود چهار هزار هکتار از این مزارع به کشت پنبه نوع اصلاح شده ورامين و حدود هزار و 200 هکتار به کشت پنبه بومي اختصاص دارد .

معاون سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد کارخانه‌هاي فعال پنبه پاک‌کني در نيشابور چهار واحد است، ادامه داد: تحويل محصول برداشتي سبب رونق بخش صنعت در شهرستان شده و در کارخانجات تصفيه پنبه، روغن‌کشي، تصفيه روغن، خوراک دام و دامداري‌هاي صنعتي و سنتي تاثير زیادی داشته است.

همچنین رئيس اداره توليدات گياهي جهاد کشاورزي نيشابور نيز پس از بازديد  بعضي از مزارع پنبه، عنوان کرد: در حال حاضر ميانگين توليد پنبه حدود سه هزار کيلوگرم در هکتار است که در مواردي، به‌کارگيري توصيه‌هاي علمي و فني کارشناسان جهاد کشاورزي توسط کشاورزان سبب افزايش توليد محصول شده و حتي موفق به توليد دو و نيم برابري ميانگين شهرستان نيز مي‌شوند.

مهندس جباران تصریح کرد: در راستاي حمايت از کشاورزان و توليدکنندگان پنبه، ضمن نظارت کامل کارشناسان بر مراحل کاشت، داشت و برداشت اين محصول و همچنين تامين و توزيع نهاده‌ها، توصيه‌هاي فني و راهنمايي‌هاي لازم نيز همواره از طرف کارشناسان جهاد کشاورزي به کشاورزان ارائه شده است.

وی اضافه کرد: تمامي وش استحصالي این محصول که به کارخانجات پنبه حمل مي‌شود، زير نظر کارشناسان پنبه شهرستان و برابر دستورالعمل‌هاي استاندارد پنبه کشور رقم‌بندي و براي هر عدل پنبه گواهينامه لازم صادر می‌شود.

برچسب ها: پنبه ، مزارع ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.