حجم زياد خريد و فروش در بورس به شفافيت هرچه بيشتر قيمت ها در اين بازار کمک مي کند.

کيوان شيخي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه رکوردشکني هاي بورس ادامه دار خواهد بود گفت: معمولا به دليل اينکه حجم عرضه و تقاضا در بازار موجب کشف قيمت محصولات خواهد شد و با توجه به اينکه عمق بازار قابل دستکاري توسط افراد و گروه هاي مختلف نيست بنابراين بايد به کشف قيمت محصولات در بورس کالا و ساير بورس ها اعتماد و اعتقاد داشته باشيم.

وي ادامه داد: براين اساس و با در نظر گرفتن حجم معاملات مي توان به اين نکته اشاره کرد که قيمت محصولاتي که در بورس کالا عرضه مي شوند به دليل عمده فروشي غالبا از بازار آزاد که معاملات آن اغلب خرده فروشي است پائين تر است.

شيخي افزود: همچنين مکانيسم بورس به گونه اي است که خريداران و فروشندگان مختلف کمک به شفافيت قيمت کرده و سفته بازي در اين بازار با توجه به حجم زياد معاملات و وجود افراد متخصص و ناظر بازار جايگاهي نخواهد داشت.

شيخي در پايان از سرمايه گذاران خواست که هميشه ديد بلندمدت در سرمايه گذاري خود داشته باشند و شرکت ها را به صورت بنيادي تحليل کنند و پرتفوي سهام تشکيل داده و کساني هم که با بورس آشنايي ندارند از مشاوران سرمايه گذاري کمک بگيرند./س
برچسب ها: معامله ، ثبات ، قیمت ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار