طبق تحقیقاتی که بر روی دنباله دارها انجام شده دانشمندان دریافتند که دنباله درخشان انتها دنباله دارها همان انرژی جذب شده از خورشید است که انتشار می شود.

احسان ابراهیمیان، کارشناس مرکز نجوم آوا استار در گفتگو با خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران گفت:  دنباله دارها اجرام یخی هستند که غبار و گاز درون خود را بر اثر گرمای زیاد خورشید به سمت بیرون انتشار می دهند.

وی افزود: اکثر دنباله دارهایی که ما از روی زمین شاهد آن هستیم در مدار بیضی شکل بزرگی به دور خورشید در حال چرخش می باشند و هر کدام از آنها دارای یک هسته جامد که توسط ابری پوشانده شده است می باشند.

ابراهیمیان اظهار داشت: ابری که اطراف هسته جامد دنباله دارها را احاطه می کند گیسو نام دارد.

وی تاکید کرد: بیشتر دنباله دارها آنقدر کوچک هستند که با چشم غیر مسلح قابل رویت نمی باشند ولی برخی از آنها نیز با وجود نور کمی که دارند هفته ها در آسمان با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باقی می مانند.

ابراهیمیان عنوان کرد: ناظران زمینی دنباله دارها را به دلیل گاز وغبار موجود در اطراف آن و بازتاب نور در دم و انتهای آن ها در هنگام حرکت به خوبی می شناسند و این دنباله هایی که در آسمان به وجود می آید همان انرژی جذب شده ازخورشید است که در فضا پخش می شود و می درخشد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار