دولت ليبي به تلاش هاي خود براي جمع آوري سلاح در اين کشور ادامه مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العربيه ؛  مقامات ليبي به شدت تلاش مي کنند سلاحي را که به صورت گسترده در اختيار شهروندان اين کشور است، جمع آوري کنند. سلاحي که در دست مردم در شهرهاي طرابلس و بنغازي است، ثبات و امنيت اين کشور را تهديد مي کند. برخي از ليبيايي ها با اين تلاش دولت همکاري کردند ولي شمار ديگري از شهروندان ليبي مخالف تحويل دادن سلاح خود هستند و تاکيد مي کنند اين سلاح را براي دفاع از خود مي خواهند.

 دولت ليبي تلاش مي کند اين سلاح را در انبارهاي تسليحات اين کشور قرار دهد تا دولت بتواند بر آن نظارت داشته باشد. اين تلاش ها از ماه سپتامبر گذشته آغاز شد و به رغم مشکلاتي که نيروهاي امنيتي در اين ماموريت با آن روبرو هستند اين تلاش ها ادامه دارد.

ملت ليبي از زمان انقلاب که باعث سرنگوني رژيم معمر قذافي شد تاکيد مي کند سلاحي که در دست آنان قرار دارد تنها ابزار براي دفاع از امنيت خود است به ويژه آنکه هنوز اين کشور به ثبات نرسيده است و نيروهاي پليس نيز نمي توانند به صورت کامل سيطره خود را بر اين کشور تحميل کنند.

 دولت ليبي به هر شهروندي که سلاح خود را تحويل دهد، هديه اي با ارزش نظير دوربين فيلمبرداري و رايانه مي دهد و در برخي از موارد به مردم خودرو پاداش داده مي شود. اما به رغم تلاش هاي دولت،همچنان شماري از شهروندان ليبي با تحويل دادن سلاح خود مخالفت و تاکيد مي کنند که در مناطق مسکوني آنان امنيتي وجود ندارد و دولت نمي تواند از مردم حمايت کند.
صلاح ميتو عضو کنگره ملي ليبي گفت: شهروندان ليبيايي مي خواهند نيروهاي ارتش و پليس بر اوضاع امنيتي کشور سيطره داشته باشند و بتوانند قانون را در کشور اجرا کنند.

گزارشگر اين شبکه ادامه داد: بر اساس آمارهاي وزارت کشور ليبي، نزديک به پانزده هزار قطعه سلاح در طرابلس پايتخت در دست مردم است. اين حجم از سلاح، تهديدي عليه امنيت و ثبات اين کشور و منبعي براي حمايت تسليحاتي گروه هاي تروريستي است.

برچسب ها: لیبی ، سلاح ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار