میزان مراجعه مردان به سازمان انتقال خون تهران و اهدای خون توسط آنها همواره آمار بالایی از جدول ماهیانه سازمان انتقال خون را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر اسلامی در نشست خبری سازمان انتقال خون تهران گفت: در آمار 6 ماهه اول سال 91 تعداد مراجعین برای اهدای خون 240 هزار نفر در سطح تهران بوده است که از این 240 هزار نفر 195 هزار کیسه خون دریافت شده است.

وی افزود: 94 درصد از مراجعین به سازمان انتقال خون را مردان تشکیل داده اند و این در حالیست که سهم خانم ها آمار اهدای خون 4 درصد در 6 ماه نخست سال است.

* خانم ها منبع مناسبی برای تامین خون مورد نیاز کشور هستند
رئیس سازمان انتقال خون تهران تصریح کرد: با توجه به انجام آزمایشات و گرفتن تست های مخصوص از خانم ها در مرحله اولیه اقدام به اهدای خون، آنها نباید نگران اهدای خون و عوارض آن باشند.

وی گفت: در زمان دفاع مقدس زنان درصد بالایی از اهداکنندگان خون را به خود اختصاص داده اند و در کشوری مثل فرانسه نیز آمار زنان در اهدای خون درصد قابل توجهی است.

اسلامی خاطر نشان کرد: با تجویز قرص های آهنی که بعد از اهدای خون به خانم ها داده می شود میزان آهنی که با اهدای خون از دست می دهند تامین می شود و باید توجه داشت که خانم ها می توانند منبع مناسبی برای تهیه خون و فرآورده های خونی مورد نیاز کشور باشند./ح
برچسب ها: اهداخون ، پلاسما ، قرص آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار