در روز عيد قربان نظارت کامل بهداشتي و شرعي بر ذبح دام در جايگاه هاي پيش بيني شده در سراسر کشور انجام شد.

سيدمحسن دستور رئيس سازمان دامپزشکي کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: سازمان دامپزشکي کشور اقدامات مختلفي در خصوص نظارت بر قرباني دام در روز عيد قربان انجام داده که بازرسي و نظارت قبل از کشتار در جايگاه هاي عرضه دام از جمله اين نظارت هاست.

وي در خصوص تحت نظارت و کنترل قرار داشتن قرباني دام در روز عيد قربان گفت: با همکاري شهرداري ها جايگاه هايي براي قرباني دام پيش بيني شده بود که ناظرين دامپزشکي در اين جايگاه ها بر سلامت دام نظارت کامل داشتند.

دستور با اشاره به اينکه مردم از اين جايگاه ها دام مورد نظر خود را براي قرباني در روز عيد قربان تهيه کردند گفت: با هماهنگي هاي انجام شده تمامي کشتارگاه هاي سراسر کشور از ساعت اوليه روز عيد فعال بودند به طوريکه بازرسي دام قبل از کشتار، بازرسي کامل لاشه دام بعد از کشتار و استحصال گوشت به طور کامل انجام شد و حتي نظارت بر ذبح شرعي انجام و دعاي قبل از قرباني دام نيز در اين جايگاه ها قرائت شد.

دستور با اشاره به همکاري و هماهنگي هاي انجام شده سازمان دامپزشکي با حوزه نمايندگي ولي فقيه در وزارت جهاد کشاورزي گفت: روحانيون در جايگاه هاي عرضه و ذبح دام در سطح کشور حضور دارند که هم بر ذبح شرعي نظارت دارند وهم دعاي قبل از قرباني را قرائت مي کنند در نتيجه همه اقدامات و زمينه هايي که براي يک قرباني خوب و کامل از لحاظ مسائل شرعي و بهداشتي نياز بود فراهم شد.

رئيس سازمان دامپزشکي کشور با بيان اينکه براي قرباني در روز عيد قربان امکانات مناسبي در برخي مراکز خريد فراهم شده بود افزود: افرادي که قصد قرباني و اهدا دام به مراکز خيريه را داشتند مي توانستند از اين امکان موجود استفاده کنند و پس از خريداري دام و انجام قرباني در همان مرکز خيريه، قرباني خود را اهدا کنند.

وي از فعاليت 23 جايگاه عرضه دام و قرباني و مراکز خيريه پيش بيني شده براي ذبح دام را در شهر تهران خبر داد و گفت: در اين جايگاه ها روحانيون و نمايندگان سازمان دامپزشکي حضور داشتند و علاوه بر عرضه دام و ذبح،‌نظارت بهداشتي و شرعي نيز دراين جايگاه ها صورت گرفت.

اين مقام مسئول با بيان اينکه تمامي اداره هاي سازمان دامپزشکي در روز عيد قربان آماده ارائه خدمات در خصوص ذبح قرباني دام بودند تصريح کرد: آليپ هاي سيار با استقرار در اين ادارات به مردم خدمات رساني مي کردند.

دستور با بيان اينکه در هر شهرستان شماره تلفن ادارات دامپزشکي براي مردم اعلام شده بود اظهار داشت: اين ادارات پس از تماس تلفني شهروندان اکيپ هاي سيار را به منطقه اعزام مي کردند./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار