نشان دامپزشكي نشان تضمين سلامت دامي و شناسايي محصولات دامي است كه امروز به مناسبت روز دامپزشكي رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران محسن دستور رئيس سازمان دامپزشكي كشور در همايشي كه به مناسبت روز دامپزشكي برگزار شد گفت: در طي سالهاي گذشته سازمان دامپزشكي كشور در بخش‌هاي تحقيقاتي، توليدي و آموزشي رشد خوبي داشته است.

وي افزود:‌در حوزه توليد دارو و واكسن نيز موسسه سرم‌سازي رازي و سرمايه‌گذاري بخش‌هاي خصوصي شرايط مناسب و خوبي فراهم شد به گونه‌اي كه امروز ماده اوليه چند دارو رونمايي مي‌شود و همچنين واكسن‌هاي جديدي در دستور كار سازمان قرار دارد.

دستور از جمله اقدامات سازمان دامپزشكي را مستندسازي فعاليت‌ها دانست و گفت: مستندسازي فعاليت‌هاي دامپزشكي از جمله اقدامات اساسي سازمان است تا تمام دستورالعمل‌ها به صورت يكدست اجرا شود.

رئيس سازمان دامپزشكي كشور ادامه داد:‌ از جمله اقدامات سازمان مبارزه با بيماري‌هاي دامي است كه سال گذشته به تصويب رسيد و ابلاغ شد.

وي افزود: سازمان دامپزشكي به دنبال هدفمندي و نظارت كل عرضه داروهاي دامپزشكي است و جايگزيني داروهاي گياهي به جاي شيمي‌داروهاي شيميايي نيز از جمله رويكردهاي سازمان است.

دستور افزود: عليرغم وجود تحريم‌ها كمتر دچار كمبود دارو هستيم و 20 درصد مواد اوليه در داخل توليد مي‌شود.

رئيس سازمان دامپزشكي تصريح كرد:‌تاكنون نشان دامپزشكي در كشور وجود نداشت و امروز با رونمايي نشان دامپزشكي كمكي در جهت شناسايي محصول نهايي كه به دست مصرف‌كننده مي‌رسد مي شود./عب

 

برچسب ها: دستور ، دامپزشکی ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار