رئیس سازمان دامپزشکی ‌گفت: در زمینه تولیدات دامی کارهای خوبی را در تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، گوشت و تخم مرغ انجام داده‌ایم و به زودی صادرات تخم مرغ را آغاز می‌کنیم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛محسن دستور  در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیران سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها در کرمان  اظهار داشت: دامپزشکی نقش خود را در زمینه‌های اشتغالزایی، امنیت سرمایه‌گذاری، کشاورزی، امنیت غذایی و بهداشت عمومی نشان داده است.
وی افزود: دستور کار این همایش نقش دامپزشکی در مسائل مربوط به تجارت جهانی و صادرات است.
دستور ابراز داشت: ما در زمینه تولیدات دامی اقدامات خوبی را در زمینه تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، گوشت و تخم مرغ انجام داده‌ایم و به زودی صادرات تخم مرغ را آغاز می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه اقدامات دیگری هم صورت گرفته است، افزود: ذبح شرعی و برند حلال و اقداماتی در کنار مسائل بهداشتی در حوزه دامپزشکی نیز با موفقیت انجام شده است. 
 رئیس سازمان دامپزشکی بیان داشت: سالانه 6 تا 7 میلیارد مورد واکسیناسیون طیور نیز در کشور انجام می‌شود.
دستور با بیان اینکه سه وظیفه اصلی بر عهده سازمان دامپزشکی قرار دارد، افزود: مبارزه با بیماری‌های دامی، نظارت بر بهداشت دام و مبارزه با بیماری‌های واگیردار از جمله این وظایف است.
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات دیگر سازمان دامپزشکی، مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام است که این امر سطح وسیعی از خدمات این نهاد را در بر می‌گیرد.
دستور خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی کشور در مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش مهم و اساسی دارد.
وی تاکید کرد: مبارزه با بیماری‌های نوپدید و بازپدید دام و طیور و نظارت بر سلامت مواد خام دامی نیز از سایر وظایف سازمان دامپزشکی است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، با بیان اینکه دام‌ها، نقش مهمی در امنیت غذایی انسان دارند، گفت: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از اولویت‌های سازمان دامپزشکی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.