سياستمدار مخالف صهيونيستي گفت:اکثر اسرائيلي‌ها معتقدند که اسرائيل در مسير اشتباه در حال حرکت است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، "آوراهام بورگ" سياستمدار مخالف اسرائيلي و رئيس پيشين پارلمان درباره چالش‌هاي فراروي رژيم صهيونيستي، مقامات اسرائيلي را به سوء استفاده و تحريف تاريخ متهم کرد و گفت: وقتي شما به سخنان بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل نسبت به تهديد ايران گوش مي‌دهيد، مي‌بينيد که اين سخنان زياده گويي است.

بورگ درگيري‌هاي حل نشده اسرائيل با فلسطين را عاملي دانست که اسرائيل را از درون مي‌خورد و افزود: ما با خشم، نفرت و ترس از آلمان کنار آمديم و اکنون روابط خوبي با آلمان‌ها داريم. اما تمام اين ترس‌ها را به همسايگان خود انتقال داده‌ايم و مثلا فلسطيني‌ها را به عنوان دشمنان سرسخت خود در نظر گرفته‌ايم. "مناخيم بگين" نخست وزير پيشين، سازمان آزادي بخش را سازماني "نازيست" ناميده بود. امروز ما وقتي به جوامع عرب و مسلمان در منطقه نگاه مي‌کنيم مي‌بينيم که برخي از آنها بسيار خوب، تحصيلکرده با روحي آزاد و خواستار آزادي‌اند.

سياستمدار مخالف صهيونيستي گفت: بر اساس نظر سنجي‌ها اکثر اسرائيلي‌ها معتقدند که اسرائيل در مسير نادرستي حرکت مي‌کند. به نظر من راه درست اين نيست که شما امروز به مردم بگوييد ما سلاح‌هاي بيشتري داريم، بيشتر از زبان قدرت، تهديد و لفاظي استفاده کنيد. بدون حل کردن درگيري‌هاي خاورميانه ثبات و امنيت را نمي‌توان تحقق بخشيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار