عفو بين الملل روز پنجشنبه استفاده افراطي پليس از زور عليه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آميز را در اعتراض به تدابير رياضتي در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا و مجازات نشدن نيروهاي مسئول اين اقدامات محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ، عفو بين الملل در بيانيه اي اعلام کرد « پليس با استفاده از گاز اشک آور و گلوله هاي پلاستيکي با افرادي که در تظاهرات مسالمت آميز در اعتراض به سياست هاي رياضتي تصويب شده در کشورهاي اتحاديه اروپا شرکت مي کنند، مقابله مي کند. در اروپا هيچ تحقيقي درباره توسل افراطي پليس تحقيقي صورت نمي گيرد و عاملان اين اقدامات هرگز مجازات نمي شوند ».
عفو بين الملل نه تنها از «‌استفاده افراطي از زور عليه تظاهرکنندگان و خبرنگاران » بلکه از « دستگيري خارج از روال قانوني و موانع دسترسي به کمک هاي پزشکي » انتقاد کرد.
اين سازمان همچنين « از دولت هاي اروپايي خواست درباره نقض حقوق بشر و جلوگيري از موارد جديد نقض حقوق بشر تحقيق کنند ».
عفو بين الملل که در لندن مستقر است، به چند مورد در بخارست، مادريد و آتن اشاره کرد.
فوتيس فيليپپو هماهنگ کننده امور اروپا و آسياي مرکزي در عفو بين الملل گفت:‌ « دولت ها بايد آشکارا اعلام کنند و توضيح دهد که پليس جز در موارد محدود نبايد به روز متوسل شود ».
 وي افزود: « دولت هاي اروپايي بايد دستور العمل هاي قاطعانه اي را درباره اختيارات پليس ضد شورش در استفاده از گاز اشک آور و فلفل، خودروهاي آب پاش و گلوله هاي پلاستيکي تصويب کنند ».  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار