۶۰ میلیارد تومان یارانه برای داروی هرسپتین در نظر گرفته شده است در حالی که این دارو ۶۰ روز هم به عمر بیماران مبتلا به سرطان سینه نمي افزايد.

به گزارش خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر محمد اسماعیل اکبری رییس کنگره سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه در مراسم افتتاحیه این کنگره با بيان اينكه ايده فردگرايي و خانواده از جمله موضوعاتی که سال‌های طولانی بر مدیریت سلامت جهان حاکمیت داشت گفت :طبق مصاديق كشورهاي غربي فرد مبنای تصمیم‌گیری بود كه نوجوان ۱۴، ۱۶ و ۱۸ ساله محور برنامه‌ریزی سلامت قرار گرفته بود.

وي با اشاره به اينكه همه برنامه‌ریزی‌های سلامت در غالب متغیرهای اجتماعی برای نوجوانان برنامه‌ریزی شده اند در حاليكه چنين تفکري کاملا اشتباه بوده و با عقلانیت منطبق نیست ادامه داد : کسی که شخصیت نوجوان را نمی‌شناسد نمی‌تواند برنامه‌ریزی‌های لازم را برای این گروه انجام دهد.

رییس کنگره سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه اظهار كرد: خوشبختانه كشورمان در اين حوزه سلامت خانواده محور اصلي قرار گرفته چرا كه نبايد يك فرد محور سلامت باشد و ما نمی‌تواینم بر اساس شاخص‌های غربی یک مسلمان شیعه را آن گونه که در اسلام آمده است تربیت کنیم.

دکتر اسماعیل اکبری به چهار محور اساسی در بحث سلامت خانواده که هرگز در غالب فردگرایی نمی‌گنجد اشاره کرد و گفت: این اصول مبنای اندیشه‌ای است که سلامت خانواده را تشکیل می‌دهد.

رییس مرکز تحقیقات سرطان يادآور شد : هر كاري كه براي خانواده انجام مي شود بايد براي هر دو جنس و همه سنين برنامه ريزي شود كه در بهبود شرایط زندگی و جامعه‌نگری به منظور توجه به مسائل فیزیکی، اجتماعی و روانی از جمله مسائلی است که در بحث سلامت خانواده باید مورد توجه قرار بگیرد.

وي با اشاره به اينكه یک مدیر سلامت باید سیاسی‌ترین کار را با برنامه‌ریزی صحیح انجام دهد و با سیاست‌گذاری‌های درست دلسوز سلامت مردم باشد اظهار كرد :۶۰ میلیارد تومان یارانه برای داروی هرسپتین در نظر گرفته شده است در حالی که این دارو ۶۰ روز هم به عمر بیماران مبتلا به سرطان سینه نمي افزايد .

دكتر اكبري در پايان با بيان اينكه اگر این مبلغ برای خریداری گوشت هزینه شود تاثیرگذاری بیشتری بر مردم خواهد داشت ،خاطرنشان كرد: هر چند با افت جمعيت مواجه ايم ولي اینکه برخی می‌گویند جمعیت ایران در سال ۱۴۰۴ به ۳۰ میلیون نفر می‌رسد هم کاملا اشتباه است./ ع2

برچسب ها: دارو ، هرسپتین ، سینه ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار