دبیر کمیته حمایت از تولیدات داخلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: توانمندی‌های فارس در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی و فناوری‌های مرتبط با سلامت در قالب نمایشگاهی نهم و دهم آبان ماه به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ابوالفضل هاشمی افزود: این نمایشگاه شامل چهار غرفه دارویی، 10 غرفه کارخانه‌های در حال ساخت تجهیزات پزشکی در استان و هشت شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی خواهد بود و غرفه‌هایی نیز به صاحبان ایده در این زمینه اختصاص داده شده است.
هاشمی افزود: با وجود دانشگاه‌های شیراز و پیام‌نور، بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری و همچنین وجود صنایع قوی در فارس به‌ ویژه صنایع الکترونیک مانند صا ایران، می‌توان در حیطه تولید در استان بسیار فعال عمل کرد.
وی با ابراز تأسف از نبود همگرایی لازم بین بخش‌های مختلف دارای ظرفیت علمی و عملی در فارس، گفت: به رغم وجود این بنیه علمی قوی در فارس، متأسفانه هر کدام از دستگاه‌ها به‌صورت جزیره‌ای و پراکنده فعالیت می‌کنند.
هاشمی درباره ایجاد کمیته حمایت از تولیدات داخلی علوم پزشکی شیراز، با اشاره به شعار امسال و شرایط امروز که به دلیل شدت گرفتن تحریم‌ها ایجاد شده است، گفت: این کمیته حمایت، از ابتدای امسال در شیراز تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: اهداف برگزاری این نمایشگاه لبیک به پیام مقام معظم رهبری و فراهم کردن زمینه‌ای برای ایجاد همگرایی و وفاق بین دستگاه‌های توانمند در عرصه تولیدات پزشکی است.
هاشمی اضافه کرد: توانمندی استان در علم پزشکی موجب ایجاد یک بازار مصرف خوب برای استفاده از تجهیزات پزشکی است که این گونه نمایشگاه‌ها و همگرایی بین دانشگاه‌ها و صنایع، موجب می‌شود بتوانیم با تولید، دغدغه مردم و مسوولان را درباره کالاهای سلامت محور کم کنیم. /س

برچسب ها: نمایشگاه ، فارس ، دارو ، تجهیزات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.