دبير سومين دوسالانه تذهيب‌های قرآنی گفت: با پايان مهلت دریافت آثار، 391 اثر به دبيرخانه سومين دوسالانه تذهيب‌های قرآنی ارسال شد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علي ثابت‌نيا با اعلام اين خبر افزود: اين تعداد آثار از سوی 252 هنرمند از 21 استان كشور به دبيرخانه ارسال شده است.

وی بيان كرد: 106 اثر در بخش گل و بوته و گل و مرغ، 21 مقاله پژوهشي، 11 پايان‌نامه دانشجويي، 77 اثر مثني‌سازي شده، 143 تذهيب (تك اثر)، چهار مجموعه كامل آرايه‌هاي قرآني شامل 21 اثر و 12 تشعير به دبيرخانه ارسال شده است.

ثابت نیا با بيان اين كه داوري آثار در روزهاي سوم و چهارم آبان انجام مي‌شود، افزود: آثار برتر بين روزهاي 10 تا 18 آبان در چند نگارخانه مشهد به نمايش گذاشته خواهند شد.

وی با اشاره به اينكه استان‌هاي تهران، خراسان رضوي و اصفهان بيشترين اثر ارسالي به دوسالانه را داشته‌اند، عنوان كرد: در اين دوره به دليل تخصصي‌شدن دوسالانه و محدوديت‌هاي ايجاد شده براي توليد آثار، تعداد آثار نسبت به دوره قبل كاهش داشت، اما آثار از نظر كيفيت شرايط بسيار قابل توجهي دارند.

مديرعامل موسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوی درباره شرايط سنی هنرمندان شركت‌كننده در دوسالانه گفت: گروه سني 26 تا 30 سال با ارسال 75 اثر و گروه سني 31 تا 35 سال با 63 اثر بيشترين تعداد آثار ارسالي در ميان گروه‌هاي سني مختلف به دوسالانه را داشته‌اند/س 


برچسب ها: تذهیب ، قران ، دو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.