گروهی از دانشمندان در حال مطالعه بر روی نوعی واکسن دیجیتالی شده هستند که بیماران می‌توانند آنها را از طریق ایمیل دریافت کنند و سپس آنها را با یک چاپگر بیولوژیکی به صورت سه بعدی چاپ کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، یکی از متخصصان علم ژنتیک به نام جی کریگ ونتر در سخنرانی خود در یک کنفرانس پزشکی در نیویورک آمریکا ضمن اعلام خبر فوق گفته است: روزی را تصور کنید که می توانید یک واکسن را در مطب یا در خانه خود از طریق ایمیل دانلود کنید. این روز چندان دور نیست و به کمک آن خواهید توانست از گسرش بیماری های واگیر دار به سهولت پیشگیری کنید.

ونتر در این کنفرانس گفته وی به همراه تیم تحقیقاتی اش در حال مطالعه بر روی نوعی از این واکسن هستند. وی در توضیح این روش از وسیله ای نام برده که ان را «یک چاپگر سه بعدی برای چاپ دی ان ای» یا «چاپگر سه بعدی برای زندگی» نامیده است.

وی همچنین به توضیح مشکلات پیش روی این روش درمانی پرداخته و گفته اگر چاپ واکسن های سه بعدی در عمل تحقق یابد باز هم مشکلات خاصی پیش روی خود داریم. ونتر در این باره به حجم انبوه اسپم هایی اشاره کرده که امروزه از طریق ایمیل منتشر می شود. ونتر گفته ممکن است در آن زمان برخی از سودجویان داروهای تقلبی را از طریق ایمیل برای دیگران ارسال کنند که در این صورت با دنیای کثیف و پردردسری مواجه خواهیم بود.

ونتر در این کنفرانس همچنین از مطالعه بر روی وسیله ای خبر داده که قرار است به کره مریخ فرستاده شود و دی ان ای هایی را که ممکن است بر روی این سیاره وجود داشته باشد، جمع آوری کند.

فناوری چاپگرهای سه بعدی که هم اکنون با سرعت در حال گسترش است و راه خود را به سوی خانه ها نیز باز می کند، همانند دستگاه های تولید قطعات در کارخانه ها عمل می کند. این پرینتر ها به جای جوهر به مواد خامی مثل فلز یا پلاستیک احتیاج دارند و به راحتی می توانند قطعه ای را که مدل دقیق آن بر روی رایانه طراحی شده است، چاپ کنند. در چاپگرهای بیولوژیک مورد نظر دانشمندان نیز احتمالاً از مواد اولیه ای که برای ساخت داروها و واکسن ها لازم است، استفاده خواهد شد.
برچسب ها: دارو ، فناوری ، دانلود ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار