مدیرکل سامان‌بخشی دفتر انتشارات وزارت آموزش و پرورش گفت: خلاصه کردن آموزش در کتاب‌های درسی مطلوب نیست و باید از ظرفیت مجلات رشد نیز در تکمیل آموزش‌های ارائه شده در مدارس استفاده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محمد ناصری در نشست با نمایندگان نشریات رشد نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: به برکت انقلاب اسلامی اکنون مجلات رشد در بیش از 31 عنوان منتشر شده و یکی از افتخارات انقلاب اسلامی افزایش تیراژ این مجلات است.

وی مجلات رشد دانش‌آموزی را مکمل‌های آموزشی دانست و گفت: بخشی از تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد تغییر در نگرش سنتی آموزش و پرورش است.

مدیرکل سامان‌بخشی دفتر انتشارات وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش نباید فقط در کتاب‌های درسی و آموزشی خلاصه شود و باید از ظرفیت مجلات رشد در تکمیل آموزش‌های ارائه شده در مدارس استفاده شود.

ناصری با تاکید بر بیان اهمیت مجلات رشد برای معلمان و دانش‌آموزان گفت: برای لذت‌بخش بودن محتوای مجلات رشد هم باید اقداماتی صورت گرفته و ارائه آموزش همراه با ایجاد خلاقیت و در قالب‌های مختلف کاریکاتور، نقاشی و طنز انجام گیرد.

وی استفاده از تجارب فرهنگیان بازنشسته را در ایجاد خلاقیت در محتوای مجلات رشد با اهمیت دانست و گفت: باید با پرمحتوا کردن مجلات رشد از ورود کتاب‌های غیر استاندارد کمک آموزشی به حوزه‌های آموزشی جلوگیری کنیم.

مدیرکل سامان‌بخشی دفتر انتشارات وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نشست‌های مختلف با نمایندگان مجلات رشد در استان‌ها را یادآور شد و افزود: با برگزاری این نشست‌ها و بیان نظرات و پیشنهادات نمایندگان نشریات رشد برای ارتقای محتوای این نشریات تلاش بیشتری انجام می‌شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، ظرفیت ، مجلات ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.