یک متخصص تغذیه با بیان اینکه نوشابه های انرژی زا علاوه برسکته قلبی و مغزی موجب اعتیاد و چاقی هم می شود، گفت: ترکیب نوشابه های انرژی زا با الکل باعث تپش قلب، افزایش فشارخون، تپش غیرطبیعی قلب، حمله قلبی و زیاده نوشی آن تهوع، اسهال، درد معده و تجمع گاز در شکم فرد می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / دکتر علی اکبر سهیلی آزاد اعتیاد و چاقی را از عوارض جانبی نوشابه های انرژی زا دانست و افزود: افرادی که از این نوشابه های انرژی زا استفاده می کنند به دلیل ارتباط مستقیم مرگ با کافیین و دارا بودن 80 تا 360 میلی‌گرم کافیین در هر قوطی نوشابه این افراد باید مراقب سلامتی خود باشند. همچنین مصرف بیش از حد کافیین عوارضی مانند عصبی شدن، کج خلقی، اضطراب، افسردگی، سردرد و اختلالات تنفسی به همراه دارد.

وی گفت: ترکیب الکل با نوشابه های انرژی زا موجب دهیتراته شدن خون می شود که ادغام هر دوی این نوشیدنی ها این میزان را افزایش می دهد و سکته مغزی را در فرد منجر می شود. یک مصرف رایج از این نوع نوشابه‌ها قاطی کردن آنها با الکل است که رایج‌ترین نوع آن ادغام Red bull با vodka گزارش شده ‌است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه مصرف بیش از حد نوشابه های انرژی زا و ادغام با الکل نتایج وخیمی را به دنبال خواهد داشت، افزود: مصرف این نوع نوشابه ها میزان درک بدن از خستگی را بسیار کم می کند به این معنا که، بدن متوجه میزان مصرف الکل نمی شود در نتیجه افراط در آن عوارض نامطلوبی خواهد داشت./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، نوشابه ، انرژی ، زا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.