نماینده انجمن خیرین كتابخانه ساز گفت: سرانه مطالعه كتاب، نشریات و ادعیه در كشور تنها 79 دقیقه است كه رقم بسیار پایینی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان 'مسلم میرزاپور' افزود: این میزان شامل 18 دقیقه سرانه مطالعه كتاب، 38 دقیقه مطالعه نشریات و مطبوعات و 20 دقیقه نیز مربوط به تلاوت قرآن و خواندن ادعیه است.

وی با اشاره به اینكه این سرانه زیبنده ایران اسلامی نیست، تصریح كرد: یكی از راهكارهای موثر برای افزایش سرانه مطالعه در كشور توسعه كتابخانه ها و اماكن فرهنگی مناسب برای مطالعه است.

وی اظهار داشت: در صورتی كه دولت شرایط و بستر مناسب برای مشاركت مردم و افراد خیر در این عرصه را فراهم كند، ظرفیت بسیار بالایی در حوزه كتاب و كتابخوانی فراهم می شود.

میرزاپور افزود: درهمین ارتباط سرانه فضای كتابخانه ای كشور نیز دو مترمربع است كه در سند چشم انداز، این رقم در سال 1404 می باید به هشت مترمربع افزایش یابد.

وی با اشاره به اینكه سرانه فضای كتابخانه ای كشور در برنامه پنجم توسعه نیز باید به چهار مترمربع برسد، افزود: تحقق این مهم نیازمند مشاركت جدی همگان در امر ساخت كتابخانه است.

وی با بیان اینكه امروز جوانان ایران اسلامی به ویژه در مناطق روستایی با كمبود شدید فضاهای كتابخانه ای مواجه هستند، افزود: خیرین می توانند با مشاركت فعال دراین این زمینه، نقش موثری در رفع این كمبودها ایفا كنند.

وی تصریح كرد: مردم باید حماسه ای ماندگار در حوزه ساخت و توسعه فضاهای فرهنگی و كتابخانه ها خلق كنند تا این بخش نیز همانند مدرسه سازی دچار تحولی اساسی شود./س

برچسب ها: سرانه ، مطالعه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.