بیشتر آمریکائی ها درحال خوردن غذاهایی آغشته با مقدار زیادی از فضولات انسانی و حیوانی هستند و اصلاً از این موضوع اطلاعی ندارند. شاید برای بعضی ها این موضوع مهمی نباشد اما خارج از اینجا، خیلی ها از خوردن چنین غذاهای آلوده ای پرهیز می کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري بلومبرگ، مدفوع خوک دارای 20 درصد پروتئین خالص است! به خاطر همین میزان پروتئین بالای مدفوع تازه وخشک خوک و به خاطر عوض نکردن رنگ وبوی گوشت و تخم مرغ ، خواهان زیادی دارد . 15 درصد از جیره غذایی خود خوک ها و 40 درصد از جیره غذایی گوسفندها در چین نیز شامل مدفوع خوک است .
این غذاهای آغشته به فضولات باعث پدید آمدن بیماری های مهلکی می شود. متاسفانه به دلیل تلاش بی حد واندازه برای کاهش هزینه ها ، باعث شده است غذاهایی که از آنسوی آبها به آمریکا صادر می شد حاوی چنین فضولاتی باشد . بسیاری از کشورهایی که آمریکا از آنها مواد غذایی  وارد می کند ، به اندازه آمریکا استانداردها را رعایت نمی کنند .  
درحقیقت بسیاری از کشاورزان در دیگر کشورها برای ارزان تمام شدن تولید به حیوانات و ماهیان خود از فضولات انسانی و حیوانی استفاده می کنند.
اگر غذاهای دریایی که از شرق آسیا وارد می شود مصرف می کنید باید احتمال دهید ، که این موجودات دریایی ، از فضولات خوک تغذیه کرده باشند .
بسیاری از ماکیان وارداتی از شرق آسیا نیز با مدفوع خوک تغذیه شده اند.
سازمان غذا وداروی آمریکا FDA در طی چند سال اخیر بسیاری از مواد غذایی وارداتی از شرق آسیا را به همین دلایل برگشت داده است ، اما این مقدار فقط 3 درصد از کل مواد غذایی وارد شده است . 97 درصد بقیه درون شکم آمریکایی ها است .
مقالات زیادی در روزنامه ها و خبرگزاری های داخلی آمریکا در مورد تغذیه حیوانات وماهیان با فضولات خوک وجود دارد .  
بسیاری از مردم آمریکا از این اخبار ، شوکه شده اند ولی دریغ از حتی یک زنگ و یا یک پیگیری برای بازرسی و تحقیق در این مورد .
بسیاری از مردم تنها چند هفته تحت تاثیر چنین مقالات و نوشته هایی قرار میگیرند و بعد دوباره شروع به مصرف چنین محصولات وارداتی می کنند.
همانطور که قبلاً گفته شد ، تنها 3 درصد از این محصولات وارداتی مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا است . بارهایی را که FDA بازرسی می کند اغلب آلوده از آب در می آیند . این سازمان ، فقط 7/2 درصد از این مواد وارداتی را بازرسی می کند ، در همین 7/2 درصد ، بازرسان FDA تعداد 1380 محموله را به دلیل وجود سالمونلا و فضولات برگشت داده اند .  
آیا با این همه مورد آلودگی یافت شده درمحموله های وارداتی از شرق آسیا توسط FDA نمی شود کاری کرد؟
اگر اقدامی فوري برای متوقف کردن واردات این موادغذایی آلوده صورت نگیرد ، کشورهای شرق آسیا همچنان به صدور مواد غذایی با 97 درصد شانس آلودگی به آمریکا ادامه خواهند داد .
"مایکل دویل" که یک میکروبیولوژیست ازدانشگاه جورجیا است می گوید : تغذیه حیوانات و ماهیان با فضولات و مدفوع ، امری عادی در کشورهای شرق آسیاست . بسیاری از ماهی هایی که در آمریکا مصرف می شوند در شرق  آسیا و درحوضچه هایی پراز مدفوع حیوانات پرورش داده می شوند .
مایکل دویل می گوید : گفته می شود که بسیاری از مواد غذایی پرمصرف درایالات متحده آمریکا که از شرق آسیا وارد می شوند آلوده به فضولات هستند. در تایلند فضولات مرغ ها برای تغذیه میگو و ماهی استفاده می شود . ماهی ها و میگوها در حوضچه ها توسط این فضولات که به آب ریخته می شوند تغذیه می شوند.
برطبق گزارش رسمی سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد از مدفوع خوک برای تغذیه گوسفندان درکشورهای شرق آسیا استفاده می شود.
این گزارش می افزاید: فضولات خوک در زنجیره خوک – سبزیجات – ماهی – ماکیان یک چیز معمول و عادی در آسیای جنوب شرقی است .  
یک مثل می گوید که شما همان چیزی هستید که از آن تغذیه می کنید .
آیا واقعاً شما راضی هستید که چیزی بخورید که از مدفوع خوک تغذیه شده است ؟
اما موضوع این است که مدفوع تنها در غذاهای وارداتی وجودندارد .
براساس گزارش FDA تولیدکنندگان گندم درخود آمریکا اجازه دارند مقدار 9 میلی گرم یا کمتر از مدفوع جوندگان در تولید محصولات خود استفاده کنند. یعنی 8 میلی گرم مدفوع جوندگان درهرکیلوگرم عالی است .
راه های دیگری برای آلوده کردن موادغذایی بامدفوع جانوران در آمریکا وجوددارد.
مثال های زیر از an article نشان می‌دهد که فضولات ومدفوع در آلوده کردن گوشتی که ما میخوریم نیز سهم دارد . در کشتارگاهها در هنگام بریدن دم و یا کندن پوست حیوانات ، چه با ماشین و چه با دست کارگران ، مقداری از مدفوع بر روی گوشت ریخته و آنرا آلوده می کند. در مورد مرغ هم این اتفاقات می افتد . به جای نگه داری مرغ های کشتاری در یخچال آنها را در آب سرد نگه داری می کنند که همین باعث آلودگی گوشت آنان با فضولات خودشان می شود.
آیا هنوز هم احساس گرسنگی دارید ؟
البته در آمریکا و کانادا راه های دیگری هم به جز تغذیه با مدفوع و فضولات یافته اند. با اسنک شکر ، قند و یا اضافات غذا و یا چیزهای آشغال و دورریختنی دیگر .
روزنامه ونکوور سان به نقل از رویترز می نویسد که کشاورزان در سرتاسر ایالات متحده آمریکا از مواد جایگزین برای تولید محصولاتشان استفاده می کنند . چون موادی که بر پایه غلات هستند یا بسیار گرانند و یا غیرقابل دسترس اند .
در ایندیانا و داکوتای شمالی از ماهی کریل فاسد و حتی آشغال غذا برای تغذیه گاوها استفاده می کنند و گاوها هم ما را تغذیه می کنند.
حتی گر شما به کلی گوشت را از برنامه غذایی خودحذف کنید باز هم از مدفوع و فضولات درامان نخواهید بود .  
براساس گزارش cnn در تولید برخي نوشیدنی ها در ویرجینیا نیز آلودگی هایی از فضولات حیوانی دیده می شود. در این نوشیدنی ها باکتری هایی از فضولات دیده می شود .
مردم دیگر باید به چه چیزی برای خوردن اعتماد کنند؟ مسئله این است...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار