خسروي گفت: کاهش قيمت زمين و مسکن کلنگي به دليل نوسانات بازار ارز تنها يک شايعه است.

مصطفي قلي خسروي رئيس اتحاديه املاک کشوري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه زمين و آپارتمان هر دو لازم و ملزوم يکديگر هستند گفت: تا زماني که کشور نيازمند عرضه واحد مسکوني باشد کاهش قيمت زمين يا خانه کلنگي بعيد به نظر مي رسد.

وي ادامه داد: در صورتي که عرضه و تقاضا واحد مسکوني به حالت تعادل برسد امکان کاهش قيمت زمين و مسکن کلنگي دور از انتظار نخواهد بود.

رئيس اتحاديه املاک کشوري با اشاره به اينکه نوسانات بازار ارز و طلا در افزايش قيمت تمام شده ساخت مسکن بي تاثير نبوده افزود: شايعات در خصوص افزايش قيمت ارز و طلا بر بازار مسکن زمينه را براي صعود کاذب قيمت مسکن در طي چند ماه گذشته فراهم کرده است.

خسروي با بيان اينکه بيش از 80 درصد مصالح ساختماني نياز به ارز وارداتي ندارند افزود: بسياري از مصالح اصلي ساختمان توليد داخل است.

وي ثبات بازار ارز و طلا را تنها راه چاره کاهش قيمت و رونق بازار مسکن دانست و گفت: براي خروج از رکود و تورمي که اين روزها بازار مسکن با آن درگير است قيمت ارز و طلا است.

خسروي در ادامه افزود: سوء استفاده کنندگان بازار مسکن از نوسان نرخ ارز براي افزايش مصالح ساختماني و قيمت مسکن استفاده کرده و قيمت ها را افزايش دادند به طوري که ساخت و ساز نيز متاثر از اين آشفته بازار کاهش يافت./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار