گزارش/

از شهادت جانشین فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان تا پاسخ دندان شکن سپاه به آمریکا

شهادت جانشین فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان، پاسخ دندان شکن سپاه به آمریکا با برگزاری رزمایش"الی بیت‌المقدس" و برگزاری 3000 مانور سایبری از مهم‌ترين اخبار اين هفته حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، اخبار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هفته‌اي كه گذشت بدین شرح است:
 
 

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس گفت: اعزام جوانان به مناطق عملياتي جنگ‌هاي 33 و 22 روزه مي‌تواند براي آنها به عنوان نمونه‌اي کوچک و امروزي از انقلاب اسلامي داراي آثار خوبي باشد، اما اين کار بايد خارج از قالب‌ اردوهاي راهيان نور صورت گيرد.
 

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران و ارتش جمهوري اسلامي ايران با استفاده از تجهيزات و فناوري‌هاي پيشرفته، آماده حفاظت از مرزهاي آبي و خاکي هستند و اجازه هيچ تعرضي به ميهن اسلامي را نخواهند داد.
 
سردار وحيدي در مراسم افتتاح جديدترين خطوط توليدي وزارت دفاع گفت: افتتاح اين خطوط توليدي، نماد برجسته ديگري از تحريم‌شكني، خودباوري و خوداتكايي در فناوري‌هاي پيشرفته و پيچيده صنايع دفاعي است كه دشمنان را دچار حيرت و سردرگمي مي‌كند.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: رهبر معظم انقلاب راه را برای دستگاه‌های نظارتی و مردم حاضر در صحنه برای نظارت بر کار مسئولان و شناسایی انحرافات و مقابله صحیح با آن را ابلاغ فرمودند.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مضحک و سیاسی خواندن اهدا جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا گفت: اهدا جایزه به اتحادیه اروپا این حقیقت را که اکثر اقدامات این سازمان تحت سیاست‌های رژیم‌های سلطه انجام گرفته است را تائید می‌کند.
وزیر دفاع با بیان اینکه هرآنچه در اختیار داریم در زمان خود برای دفاع از امت و سرزمین‌های اسلامی، مورد استفاده قرار می‌دهیم، گفت: ما پرواز پهپاد حزب الله لبنان بر فراز سرزمین‌های اشغالی را حق طبیعی آنان می‌دانیم.

 
مراسم تقدير از پيشكسوتان سازمان عقيدتي سياسي ارتش با حضور رئيس اداره عقيدتي سياسي ارتش برگزار ‌شد.

 
فرمانده نيروي دريايي ارتش از تبادل اطلاعات و همياري اين نيرو با درياباني نيروي انتظامي در جهت مبارزه با قاچاق كالا و مواد مخدر خبر داد.
 
معاون تحقيقات، پشتيباني و آماد ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در توليد جايگزين سامانه S300 به پيشرفت‌هاي خوب و اطمينان‌بخشي دست يافته‌ايم و كساني كه سعي كردند اين تجهيزات را از دسترس ايران دور نگه دارند به زودي با مشاهده توانمندي جوانان متخصص ايراني در اين عرصه، از كار خود پشيمان خواهند شد.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در مراسم سي وسومين سالروز تأسيس سازمان عقيدتي سياسي گفت: تقويت روحيه ايمان و نشاط در بين جوانان وخانواده‌هاي ارتش از كارهاي ارزشمند عقيدتي سياسي است.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز سپاه به فضل الهی و در پرتو ولایت در مسیر رشد و تعالی معنوی و توسعه مظاهر واقعی قدرت دفاعی خود قرار دارد.

 
وزير سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران محوري با عنوان ولايت دارد که هر چيزي حول آن باشد معنا پيدا مي‌کند، گفت: هر حرکتي که با اين محوريت هم راستا نباشد نه معنا پيدا خواهد کرد و نه موفق خواهد بود.

 
مراسم تشييع دو شهيد گمنام با حضور فرمانده سپاه محمد رسو ل الله تهران بزرگ و نماينده ولي فقيه در اين نهاد آغاز شد.
 
 
مراسم تشييع پيکر مرحوم سرتيپ گل محمد بهمني از فرماندهان دوره دفاع مقدس در ميدان اصلي شهرک اميد برگزار شد.

 
رئيس کميته مفقودين نيروهاي مسلح گفت: شهدا در اوج مظلوميت به مصداق اقتدار بودند.
مسئول گردان 283 لشکر اهواز گفت: امير بهمني از بينش عميق راهبردي برخوردار و استاد نمونه‌اي در اصول مختلف علمي و پژوهشي بودند.

 
معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه دفاع مقدس باعث شد که ما ورود بسيار خوبي به عرصه پژوهشي داشته باشيم از اجراي 800 پروژه دفاعي در دانشگاه‌هاي کشور خبر داد.

 
اولين همايش ملي حوزه آيروديناميک و هيدروديناميك با حضور جمعي از مسئولان لشکري و کشوري در مرکز نمايش‌هاي هوايي برگزار شد.

 
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ ضمن تشريح اهداف رزمايش "الي بيت‌المقدس گفت: سپاه هيچگونه دخالتي در زمينه اختلال سايبري سيستم‌هاي اطلاعاتي کشورهاي ديگر انجام نداده و اخبار منتشره در اين مورد کذب محض است.

 
جانشين وزير دفاع با اشاره به 1000 شهيد وزارت دفاع گفت: اين وزارتخانه قصد دارد با برپايي کنگره سراسري هزار شهيد وزارت دفاع با محوريت سه وزير شهيد(شهيدان چمران، نامجو و فکوري) در سال جاري، راه اين عزيزان را ادامه دهد.
 
مشاور رئيس جمهور در امور اهل سنت گفت: غرب به بهانه آزادي مي‌خواهد دنيا را به فتنه و آشوب بكشد و ساخت فيلم موهن عليه پيامبر اعظم(ص) تنها اهانت به پيامبر نيست بلكه راه را براي اهانت به ديگر اديان نيز باز مي‌كند.
نشست رهبران و انديشمندان ديني ايران با موضوع "کرامت اديان و محکوميت اهانت به مقدسات ديني" و با حضور معاون بين الملل نيروي مقاومت بسيج برگزار شد.
جانشین فرمانده سپاه سلمان، روز سه‌شنبه در اثر جراحات ناشی از جانبازی و مجروحیت دوران دفاع مقدس به خیل یاران شهیدش پیوست.

 
رزمايش بزرگ "الي بيت المقدس" به همت سپاه محمد رسول الله تهران با حضور 120 گردان رزمي و 30 گردان پشتيباني رزم آغاز مي‌شود.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران گفت: سپاه پاسداران داراي منطق محکمي نسبت به مسائل دفاعي در حوزه‌هاي مختلف بوده و در وقت مقتضي با توطئه‌ها و تهديدات دشمنان با قاطعيت برخورد خواهد کرد.

 
همزمان با سالروز تأسيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران و به مناسبت ميلادخجسته امام رضا(ع) جمعي از كوهنوردان آجا به ميزباني اين سازمان به قله هزار مسجد خراسان رضوي صعود كردند.
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در واکنش به حذف شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از هاتبرد اظهار داشت: این اقدام غیرحرفه‌ای و از مصادیق تروریسم رسانه‌ای است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با صدور پيامي شهادت سردار لکزایی، جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان را تسليت گفت.

 
معاون هماهنگ كننده نيروي زميني ارتش از برگزاري رزمايش اين نيرو در جنوب شرق كشور خبر داد و گفت: در اين رزمايش، يگان‌هايي از سپاه با ما خواهند بود.
رزمايش "الي بيت المقدس" صبح امروز با حضور جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران آغاز شد.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: رزمايش "الي بيت المقدس" پاسخي دندان شكن به آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي براي اهانت به پيامبر اكرم(ص) است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ولايت همچون خورشيدي بر امت تابيده و بسيج كه نشانگر بصيرت و دشمن شناسي است با تكيه بر ولايت سناريوهاي دشمن را خنثي مي‌كند.
 

رئيس سازمان پدافند غير عامل گفت: با توجه به اینکه روز 8 آبان به عنوان روز پدافندغیرعامل نامگذاری شده، امسال برنامه‌های متعددی در قالب هفته دفاع غیرعامل از قبیل مانور، که حدود 3000مانور مدارس،کارخانه‌ها و صنایع در زمينه دفاع سايبري برگزار مي‌شود.
 
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: همانطور كه به فناوري پهباد با برد بيش از 100كيلومتر رسيده‌ايم، در آينده نزديك به فناوري پهپادهاي برد هزاران كيلومتري نيز دست خواهيم يافت.
مراسم افتتاحیه رزمایش "الی بیت المقدس" با اجرای مانور اقتدار آغاز شد و بسیجیان در این مانور با شعارهای"ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده"، لبیک یا خامنه ای(مدظله العالی)"و...به اجرای عملیات رزمی، نمایش تجهیزات، عملیات رزمی نمایشی، راپل و رهایی گروگان فرضی پرداختند.

 
مشاور مقام معظم رهبري در ستاد كل نيروهاي مسلح با تأکيد بر اين که اگر کسي يا کشوري به ايران تعرض کند در گرداب عميق ايران غرق خواهد شد، افزود: به شيطان بزرگ توصيه مي‌کنيم که عاقلانه رفتار کند.
 
 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين از پرواز صدها پرنده(پهپاد) در 25 مدل مختلف با سيستم‌هاي جديد در آينده نزديك خبر داد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار